الهیان: دولت برنامه مقابله با فساد اداری را در اختیارمردم قراردهد

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت برنامه ای جامع برای انضباط مالی و اداری داشته باشد، هیچ فسادی اتفاق نخواهد افتاد و یا به حداقل خواهد رسید.

زهره الهیان نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره سلامت اقتصادی دولت و لزوم مبارزه با فساد اظهار داشت: هفته دولت منتهی است به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید بزرگوار نماد پاک‌دستی، ساده زیستی و مبارزه با فساد هستند و باید برای دولتمردان الگو قرار بگیرند.

وی افزود: بزرگ‌ترین چالشی که متاسفانه در حال حاضر با آن مواجه هستیم، فساد اداری و اقتصادی است که برنامه ای جدی برای مقابله با آن مشاهده نمی شود و یا دولتمردان اراده‌ای جدی برای مقابله با این نوع فساد ندارند که این بزرگ‌ترین چالش برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

الهیان ادامه داد: از زمانی که مقام معظم رهبری منشور مقابله با فساد را خطاب به قوای سه گانه صادر کردند سال ها می گذرد؛ متاسفانه در طول این سال ها، اهمال و بی توجهی دولت ها به مقوله فساد اقتصادی و اداری باعث ایجاد مشکلاتی شده است که نتیجه آن تضییع حقوق مردم و ایجاد چالش های جدی برای اقتصاد کشور است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولتمردان انتظار می رود که برنامه های پیشگیرانه خود را برای مقابله با فساد اقتصادی و اداری ارائه دهند و یکی از اولویت های اساسی آن ها مبارزه با فساد باشد.

وی با بیان این که در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی قوای سه گانه باید برنامه های دقیق داشته باشند تصریح کرد: دولت در این زمینه نقش اساسی را ایفا می کند چرا که با انضباط اداری و مالی،به وسیله تنظیم برنامه ای جامع برای پیش گیری از فساد، می تواند تاثیر قابل توجهی را در این راستا بگذارد.

الهیان خاطر نشان کرد: اگر دولت برنامه ای جامع برای انضباط مالی و اداری داشته باشد، هیچ فسادی اتفاق نخواهد افتاد و یا به حداقل خواهد رسید؛ در هفته دولت بهتر است که دولت محترم برنامه خود را برای مقابله با فساد اداری و اقتصادی به پیشگاه ملت ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967107

وب گردی

وب گردی