شاکری: اکثر مدیران  ارشد کشور، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درصد بالایی از مدیران ارشد دولتی در حوزه‌‌های عمرانی و اقتصادی  کشور جزء جامعه علمی دانشگاه آزادبوده و بیش از 30 پروژه عمرانی در این دانشگاه برای ایجاد اشتغال و همسویی با دولت در نظر گرفته شده است.

دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان در کمک به دولت در ایجاد اشتغال و اقتصاد گفت: دولت‌ها باید به سمت هوشمند‌سازی، به هم پیوستگی و پایداری حرکت کنند، این سه عنصر مهم در کارکردهای هر دولتی موثر است. هوشمندسازی برای کاهش هزینه‌‌ها، سرعت انجام امور و شفاف‌سازی ضروری است.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران افزود: درآینده‌‌‌ای نزدیک متناسب با هر کار فیزیکی و عمرانی مدارک مربوط به پروژه‌ها در فضای دیجیتال دسته‌بندی شده تا افرادی که نیازمند بهره‌برداری از این مدارک هستند بتوانند به نسخه مجازی آن مراجعه کنند.

شاکری در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و نیاز جوامع به همسویی با پیشرفت تکنولوژی جهانی، ایجاد شهر، ساختمان‌‌ها و ادارات دولتی هوشمند مورد نظر است که در این زمینه دانشگاه‌ها کمک بسیاری به توسعه این روند خواهند داشت. بسیاری از مفاسد اقتصادی که رخ می دهد به دلیل عدم هوشمندی سامانه‌ها و نبود پیوستگی است.

وی تصریح کرد: برای بهبود شرایط نامساعد اقتصادی و جلوگیری از سو استفاده‌های مربوط، اطلاعات کل کشور باید به هم ‌‌پیوسته باشند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل مالیات گریزی بخشی از اقشار به دلیل عدم انسجام و پیوستگی هوشمندسازی اطلاعات در فضای مجازی باشد که همراهی دانشگاهیان با دولت در ایجاد پیوستگی اطلاعات گامی مهم در به ثمر رساندن این امر است.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی یاد‌آور شد: یکی دیگر از موارد مهم در حرکت دولت‌ها به سمت هوشمندسازی بحث پایداری است. پایداری توجه به اموری است که برای ادامه زندگی لازم و ضروری است و شامل مسائل زیست محیطی، انرژی‌ها و حفاظت از منابع تجدید ناپذیر می‌شود که دانشگاهیان در هر سه حوزه فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: بیش از 60 درصد شغل‌هایی که به مرور زمان باتوجه به نیاز جامعه، با فناوری‌های جدید و در راستای توسعه شغل‌های قدیم به وجود می‌آید برای نوجوانانی ایجاد خواهد شد که شاید هیچ شکلی از آنها در شرایط موجود قابل تصور نباشد، در این زمینه دانشگاهیان از طریق مراکز رشد، شرکت‌های فناور، دانش‌‌بنیان و نوآوری که دارند، نقش تعیین کننده‌‌ای در ایجاد اشتغال و کمک به دولت دارند.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران درباره نقش حوزه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در کمک به دولت و ایجاد اشتغال متذکر شد: یکی از کارهایی که در حوزه عمران دانشگاه آزاد از طریق معاونت توسعه پیگیری شد و در شورای سرمایه‌‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان ظرفیت واحدها را تشریح کردیم تا قابلیت‌‌های موجود به بهره‌‌برداری برسد، شامل دانش لازم، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد است که یک پشتوانه ارزشمند برای دانشگاه محسوب شده و آینده دانشگاه در به کار‌گیری فارغ التحصیلان در پروژه‌های ملی و سرمایه گذاری در این امر روشن و انکار ناپذیر است.

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: درصد بالایی از مدیران ارشد دولتی در حوزه‌‌های عمرانی و اقتصادی کشور جزء جامعه علمی دانشگاه آزاد هستند، در حال حاضر بیش از 30 پروژه عمرانی اشتغال آفرین از طرف واحدها پیشنهاد شده که مورد بررسی قرار گرفته و به شورای تخصصی دانش بنیان دانشگاه ارجاع شده تا به تصویب برسد. همه این موارد سبب ایجاد اشتغال و تحرک در دانشگاه می‌شود که قطعا همراهی بزرگی با دولت برای مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967123

وب گردی

وب گردی