جهان در آینه ایسکانیوز

روزهای آینده رهبران، وزرای خارجه و هیات های برخی از کشورها برای بررسی موضوع بحران در روابط آمریکا و عراق، گسترش روابط در قفقاز و آینده مناسبات ترکیه و آلمان با هم دیدار و گفت‌و‌گو خواهند کرد. اخبار دنیا را در هفته آینده با ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جهان در هفته آینده با تحولات و اتفاقات مهمی روبه‌رو می شود که در راس آن چند دیدار مهم منطقه ای و بین المللی و تلاش برای رفع اختلافات عراق با آمریکا قرار دارد.

بهبود روابط آلمان با ترکیه

منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در سفری دو روزه، ۵ و ۶ سپتامبر با «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. این سفر در حالی انجام می‌گیرد که قرار است «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان ۲۸ و ۲۹ سپتامبر به ترکیه برود.

عراق، خروج از خلأ قانونی و سیاسی

«فؤاد معصوم» رئیس جمهوری عراق یک هفته پس از رأی دادگاه عالی فدرال در تایید نتایج انتخابات پارلمانی درخواست کرد که اولین جلسه پارلمان جدید این کشور، روز دوشنبه سوم سپتامبر برگزار شود.

نخست وزیر گرجستان در راه جمهوری آذربایجان

یکی از مقامات عالی رتبه جمهوری آذربایجان گفت: «ماموکا بخت‌زاده»، نخست وزیر گرجستان برای یک‌سری نشست های عالی رتبه در روزهای سی و سی و یک اوت به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

هیات عراقی در واشنگتن

در پی برقراری مجدد تحریم های واشنگتن علیه ایران، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد که دولت این کشور در هفته آتی با اعزام هیأتی به آمریکا درصدد است تا با مقامات واشنگتن بر سر انجام معاملات مالی با ایران به توافق برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 967135

وب گردی

وب گردی