امیدواریم نگاه مجلس به بودجه دفاعی کشور ویژه تر باشد

وزیر دفاع گفت: امیدوارم در دوره جدید ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس نگاه‌ها به بودجه دفاعی کشور ویژه‌تر باشد چرا که امروز دشمنانی داریم که برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه و نوآوری و به روزکردن ظرفیت‌های دفاعی خود میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و معاونان به مناسبت ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی برگزار شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ مجلس شورای اسلامی و دولت به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تقویت هر چه بیشتر بنیه دفاعی اظهار داشت: به عنوان صنایع دفاعی باید ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم تا بازدارندگی برای کشورمان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در صنعت دفاعی تمام تلاش خود را برای ارائه محصول باکیفیت به نیرو‌های مسلح به کار گرفته ایم، افزود: متخصصین متعهد صنعت دفاعی برای ارتقاء قدرت دفاعی کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و از همین روست که امروز دشمنان ایران اسلامی با آگاهی کامل از توانمندی‌های دفاعی و نظامی نیرو‌های مسلح مقتدر کشورمان دیگر سخنی از گزینه‌های نظامی به میان نمی‌آورند.

وی با اشاره به حمایت‌های بی شائبه کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح به ویژه وزارت دفاع خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره جدید ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس نگاه‌ها به بودجه دفاعی کشور ویژه‌تر باشد چرا که امروز دشمنانی داریم که برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه و نوآوری و به روزکردن ظرفیت‌های دفاعی خود میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ظرفیت ممتاز و بالای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تمام تلاش خود را برای اختصاص سهم ۵ درصدی اعتبارات بنیه دفاعی به کار گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیرش به سوریه اشاره کرد و گفت: بحمدالله با اتحاد و همبستگی ملت، دولت سوریه، تلاش محور مقاومت و مدافعان حرم توطئه بزرگ تروریسم در این کشور با شکست مواجه شد و برنامه بلندمدت و کلان دشمنان خنثی شد.

وی با تحلیل شرایط امنیتی سوریه پس از شکست‌های مفتضحانه تروریست‌ها و حامیانشان در منطقه تصریح کرد: در بازدیدی که از شهر حلب داشتیم شاهد بودیم که این شهر که آماج حملات شدید تروریست‌های تکفیری بوده در حال حاضر در مسیر ثبات و امنیت قرار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه محور مقاومت کار بسیار بزرگی در سوریه انجام داده است، خاطرنشان کرد: وقتی حجم تخریب، کشتار و اشغال این کشور توسط تروریست‌ها را مشاهد می‌کنیم واقعا به عظمت کار مقاومت در نابودی تروریست‌های داعشی پی می‌بریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های وزارت دفاع برای افزایش قدرت دفاعی کشور اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره پشتیبان نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع به عنوان مظهر اقتدار دفاعی ایران اسلامی هستند و تمام سعی مان بر این است که در تصویب بودجه مورد نیاز نیرو‌های مسلح از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وزارت دفاع اظهار داشت:کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با توجه به حساسیت این وزارتخانه در ارتقای توان دفاعی تمام تلاش خود را برای تقویت بودجه دفاعی به کار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قدردانی از تلاش‌ها و دستاورد‌های گرانسنگ صنعت دفاعی به ویژه رونمایی از جت جنگنده کوثر تصریح کرد: بودجه دفاعی باید به طور صددرصدی اختصاص یابد و در کمیسیون تلفیق برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه قول می‌دهیم برای افزایش بودجه خاص‌تر دفاعی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش گمنامان عرصه صنعت دفاعی کمال تشکر را داشته باشیم و دست تک تک این عزیزان را می‌بوسم.

در این جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های مختلف شامل صنایع دفاعی، ایفای نقش صنعت دفاعی در تامین تجهیزات و محصولات غیرنظامی، ایفای نقش ودجا در دیپلماسی و ... مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967152

وب گردی

وب گردی