معاون وزیر بهداشت: 27 هزار تخت به بیمارستان های کشور افزوده شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال 1393 تاکنون 27 هزار تخت به امکانات موجود بیمارستان های کشور افزوده شده است.

به گزارش ایسکانیوز قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: 34 پایگاه اورژانس هوایی نیز در این مدت در کشور ایجاد و راه اندازی شد که مجهز به امکانات و تجهیزات لازم از جمله بالگرد و آمبولانس هوایی هستند.
وی افزود: طرح تحول نظام سلامت جزء برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود و تا حد قابل ملاحظه‌ای نیز موفقیت آمیز بوده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در وضعیت نامطلوب اقتصادی اقدام به اجرای طرح تحول نظام سلامت کرد که بیانگر اراده جدی دولتمردان برای کاهش مشکلات حوزه بهداشت و درمان است.
جان بابایی عنوان کرد: فاز نخست بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج با نام شهید دکتر جلیل نیز نیمه دوم شهریور امسال و پس از گذشت 12 سال از آغاز عملیات اجرایی آن به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های کشور است و با افتتاح آن بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه درمان و سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان ملی بهره وری نیز گفت: بحث ارتقای بهره وری به عنوان یکی از بندهای مهم برنامه ششم توسعه مورد تأکید جدی دولت تدبیر و امید است و تمامی دستگاه های اجرایی کشور نیز ملزم به اجرا و تحقق آن هستند.
علی اکبر اولیا گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید دولت هر سال گزارشی را در مورد میزان ارتقای بهره وری در کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
وی افزود: بهره وری به معنای استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت ها، منابع و امکانات است و رشد اقتصادی کشور نیز مستلزم اجرا و تحقق کامل آن خواهد بود.
رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: ارتقای بهره وری نقش اساسی در مدیریت مطلوب تر کشور با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی فعلی دارد.
اولیا گفت: لازم است که مدیران اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد هر چه بیشتر با اهمیت، جایگاه، مفاهیم، رویکردها و ابزارهای ارتقای بهره وری آشنا شده و برای اجرا و تحقق آنها بکوشند.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت های انسانی و مواهب خدادادی متعدد می تواند در راستای ارتقای بهره وری گام های مهمی بردارد.
اولیا گفت: شهیدان رجایی و باهنر اسوه های خدمت و صداقت هستند و یاد آنان تا همیشه در اذهان ملت ایران ماندگار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال آینده در جشنواره شهید رجایی چند ملاک و معیار جدید برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی این استان لحاظ می شود.
احمدی افزود: مهمترین ملاک ها و معیارها شامل جذب اعتبار از ردیف های متمرکز ملی، شتاب بخشی در تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی نیمه تمام و اطلاع رسانی به مردم در زمینه خدمات دولت است.


20 دستگاه اجرایی برتر کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.

منبع: ایرنا


انتهای پیام/

کد خبر: 967235

وب گردی

وب گردی