واکنش آمریکا به گزارش بین المللی جنایات جنگی یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش بین المللی جنایات جنگی در یمن اعلام کرد آمریکا نسبت به نقض قوانین بین المللی در یمن عمیقاً نگران است و همه طرف های مسئول را به انجام اقدامات ضروری در این خصوص دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، واشنگتن اعلام کرد به طور جدی گزارش بین المللی در خصوص جرائم جنگی انجام شده در یمن توسط طرف های مختلف از جمله عربستان را پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد: از گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اطلاع یافتیم و اقدامات انجام شده در خصوص نقض احتمالی قوانین بین المللی که در این گزارش به آن اشاره شده است موجب نگرانی عمیق آمریکا شده است.

وی افزود: معتقدیم به هیچ وجه نمی توان جنایات صورت گرفته را توجیه نمود و همه طرف های مسئول را به اتخاذ اقدامات ضروری برای جلوگیری از این گونه مخالفت ها با حقوق قوانین بین المللی دعوت می کنیم.

در عین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره ای به حمایت کشور خود از ائتلاف عربی به رهبری عربستان نکرد که چند سال است به عملیات نظامی علیه مردم یمن مشغول است، این مقام آمریکایی تنها تاکید کرد عربستان متحد استراتژیک آمریکا بوده و خاطر نشان کرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان در 10 آگوست گذشته به انجام تحقیق در خصوص کشته شدن دست کم 40 کودک یمنی در جریان حمله هوایی منسوب به این ائتلاف موافقت کرده است.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز سه شنبه گذشته با قدرت از ائتلاف عربی دفاع کرده و این حادثه را اشتباهی مصیبت بار توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: حمایت آمریکا از ائتلاف عربی غیر مشروط نبوده و آنها باید از تمام توان خود برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت های انسانی به بیگناهان و تحقق صلح با نظارت سازمان ملل متحد تلاش نمایند.

پیش از این سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد حملات هوایی انجام شده از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به کشور یمن منجر به خسارت های جانی زیادی شده که برخی از آنها در حد جنایت جنگی است.

کد خبر: 967248

وب گردی

وب گردی