پیام رئیس واحد بندرعباس به مناسبت عیدسعید غدیر خم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در پیامی فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را به جامعه دانشگاهی و رهروان آن امام همام تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، در این پیام آمده است: غدیر مهم‌ترین روز در تاریخ اسلام است و با توجه به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «یوم الغدیر افضل الاعیاد امتی» معلوم می شود که افضل روزها و اعیاد و مهم‌ترین روز در تاریخ اسلام است.

در ادامه این پیام آمده است: اهمیت و جایگاه غدیر آن قدر با اهمیت و مهم است که پیامبراسلام (ص) فرموده اند: آنهایی که حاضرند این پیام را به غایبان برسانند و پدران نسل در نسل به فرزندان خود این پیام را تا روز قیامت منتقل کنن و این به این معنی است که نه تنها نباید این روز بزرگ را فراموش کرد بلکه باید جشن گرفت و عظمت و بزرگی این اتفاق را در جهان طنین انداز کرد همین طور که امروز شاهد شور و شعف در بین مسلمین هستیم.

همچنین در این پیام آمده است: علمای بزرگ شیعه و سنی صاحبان تالیف و کتب اسلامی، به واقعه غدیر خم بعد از بازگشت پیامبر گرامی اکرم ( ص) از سفر حج تفاهم و اتفاق خاصی دارند و این روز بزرگ را روزی تاریخی در سرنوشت مسلمانان می دانند.

وی در این پیام با اشاره به دوران صدر اسلام بیان نمود که پیامبر گرامی اکرم (ص) سالها در شناساندن دین مبین اسلام کوشش و تلاش نمود و این غیر ممکن است که بعد از خود سرنوشت این همه مسلمان را، آن هم در ابتدای راه بدون رهبر و امام رها کند و به حال خود بسپارد.

در پایان این پیام آمده است: همه ما باید با توسل بر ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام در مسیر الهی گام برداریم و قدر نعمتهای خداوند را بدانیم و به برکت جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب، اتحاد خود را در مقابل بیگانگان حفظ کنیم.

کد خبر: 967255

وب گردی

وب گردی