نابودی حماس هزینه بسیار زیادی برای اسرائیل دارد

لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد نابودی حماس از طریق نظامی و اشغال مجدد نوار غزه هزینه بسیار زیادی برای اسرائیل خواهد داشت بلکه باید کاری کرد که مردم غزه خود حکومت حماس را سرنگون کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: نابود کردن جنبش حماس از طریق نظامی هزینه سنگینی برای اسرائیل در پی خواهد داشت که از جمله آنها اشغال مجدد نوار غزه است.

لیبرمن امروز پنجشنبه به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت گفت: دو گزینه پیش روی اسرائیل است، یکی نابودی حماس توسط ارتش اسرائیل و تحمل هزینه سنگین آن، چرا که این اقدام نیازمند اشغال مجدد نوار غزه و تسلط بر این منطقه است و گزینه دیگر آن است که برای ایجاد وضعیتی تلاش کنیم که ساکنان نوار غزه خود نظام حاکم در این منطقه را سرنگون کنند که روش دوم بسیار پایدارتر و کم هزینه تر است.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص پیروزی حماس در انتخابات مدعی شد: بعید است جنبش حماس بار دیگر از سوی مردم غزه انتخاب شود، شما کاملاً اشتباه می کنید، من چنین اعتقادی ندارم، در انتخابات آزاد هیچ احتمالی برای پیروزی حماس وجود ندارد.

جنبش حماس در انتخابات مجلس قانون گذاری در سال 2006 در اراضی فلسطین به پیروزی دست یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی هایی را در سال های گذشته منتشر کرده است که بر اساس آن اشغال مجدد نوار غزه برای اسرائیل هزینه های فراوانی را در پی خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی در زمان نخست وزیری آرییل شارون در سال 2005 از نوار غزه عقب نشینی کرده و شهرک های اسرائیلی را نابود کرد اما از سال 2006 تا کنون محاصره هوایی، دریایی و زمینی این منطقه توسط اسرائیل ادامه دارد.

کد خبر: 967277

وب گردی

وب گردی