پیشنهاد جایگزین فرانسه برای توافق قرن

وزیر خارجه فرانسه در جمع سفرای این کشور در سراسر جهان با بی نتیجه دانستن تلاش های آمریکا برای حل نزاع فلسطینی – اسرائیلی از پیشنهادات و طرح های فرانسه برای حل و فصل این موضوع خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، « ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش پیشنهاداتی را برای حل نزاع فلسطینی – اسرائیلی به جای طرح آمریکایی برای حل و فصل مساله فلسطین معروف به توافق قرن ارائه خواهد کرد.

لودریان عصر دیروز چهارشنبه در جریان نشست سالانه سفرای فرانسه در کشورهای جهان گفت: آمریکا از بیش از یکسال گذشته تلاش های دیپلماتیک مهمی را آغاز نموده که هنور نتایج آن مشخص نیست ولی ما باید در این باره پیشنهادات و طرح هایی داشته باشیم.

وی افزود: هدف فرانسه اجرا شدن راه حل دو دولتی همراه با صلح و امنیت و پایتختی قدس برای طرف فلسطینی و اسرائیلی است. فرانسه برای تحقق این مساله تلاش می کند با شرکای نزدیک خود مشاوره و مذاکره نماید تا عرصه برای جولان افراط گرایان خالی نشود.

مشخص نیست که آیا فرانسه در حال مذاکره با طرف های مورد نظر در این موضوع است یا این که با هر یک از طرف های فلسطینی یا اسرائیلی در این باره توافقاتی حاصل شده است.

لودریان در ابتدای ماه جاری، با سفر به اردن با ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار کرده و پس از چند روز مذاکرات فشرده راهی آمریکا شده و با ترامپ ملاقات کرد.

کد خبر: 967284

وب گردی

وب گردی