توزیع سبد غذایی بین 100 هزار کودک دچار سوء تغذیه/90 منطقه «حاد محروم» در کشورشناسایی شد

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد با بیان اینکه 90 منطقه حاد محروم را در کل کشور شناسایی کردیم تا با همکاری گروه‌های جهادی بتوانیم این مناطق را مورد رسیدگی قرار دهیم، گفت: 100 هزار کودک که دچار سوء تغذیه هستند، سبد غذایی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز آذر اسماعیلی، مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی(ره)در پاسخ به این پرسش که «آیا مناطق محرومی وجود دارد که نیازمندان آن تحت پوشش کمیته امداد نباشند؟»، اظهار داشت: تقریباً در آن جایی که نامش در نقشه بوده و نیازمند به رسیدگی داشته است، حضور داریم و بعید می‌دانم چنین مناطقی وجود داشته باشد.

وی درباره «تشکیل کارگروه تخصصی مناطق محروم»، ادامه داد: در سال جاری قرار بر این بوده است توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شود و کارگروه‌های مختلفی طراحی شد و برخی نیز شروع به کار کردند تا یک اقدام با برنامه و با سرعت در خصوص رسیدگی به مناطق محروم صورت گیرد. در بحث پذیرش و شناسایی نیازمندان مشکلی نداریم و هرکس شناسایی شود، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه در بحث خدمات معیشتی، مسکن، بهداشت و.. فعالیت‌های گسترده‌ای در این مناطق داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد افزود: برنامه‌ای که امسال نیز تداوم دارد این است که ما نود منطقه حاد محروم را در کل کشور شناسایی کردیم و هر استان سه منطقه حاد را معرفی کردند و 35 منطقه از این بین نیز انتخاب شد تا با همکاری گروه‌های جهادی بتوانیم این مناطق را مورد رسیدگی قرار دهیم.

رسیدگی به 35 منطقه محروم با کمک گروه‌های جهادی

اسماعیلی بیان داشت: از بین این مناطق یکسری مناطق حاد انتخاب شده تا به صورت الگو مورد رسیدگی ویژه قرار گیرند و این الگو را به دیگر مناطق کشور صادر کنیم تا به این شکل انجام دهند. این واژه مناطق حاد محروم ادبیات بومی کمیته امداد است؛ یعنی احساس کردیم اگر روی مناطق محروم تمرکز کنیم می‌توانیم ماموریت بهتری را انجام دهیم.

وی یادآورشد: درباره روستاهای فاقد زیر ساخت ماموریت ویژه‌ای برای شناسایی و رسیدگی داریم. تعاملات خارج از سازمان را مورد توجه قرار دادیم اما فکر می‌کنم عمده مسئولیت کار روی دوش خودمان باشد.

پوشش کودکان دچار سوء تغذیه

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد درباره «اقدامات کمیته امداد در ارتقای سطح بهداشت مددجویان»، گفت: کمکی در خصوص پرداخت فرانشیز مناطق محروم و در حوزه رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال داریم و تمام کودکان زیر پنج سال تحت پوشش این طرح قرار دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه در کل، 131 هزار کودک شامل مددجو و غیر مددجو دچار سوء تغذیه هستند، گفت: از این تعداد 80 هزار کودک در مناطق محروم و 51 هزار کودک در مناطق برخوردار هستند که سبد غذایی به میزان 92 هزار تومان بین صد هزار کودک توزیع می‌شود؛ ضمن اینکه با توجه به تفکیک بودجه مناطق محروم از مناطق عادی در سال جاری، نزدیک به 340 میلیارد تومان یعنی 32 درصد کل اعتبارات دولتی در 30 فعالیت تعریف شده برای مناطق محروم پیش بینی شده است.

راه اندازی سامانه گروه‌های جهادی

وی درباره اینکه «آیا از گروه‌های جهادی در مناطق محروم استفاده می‌کنید؟»، متذکر شد:‌ از طریق گروه‌های جهادی پیگیر این مسائل هستیم. البته اکنون سامانه گروه‌های جهادی ما تکمیل شده و به زودی راه اندازی می‌کنیم و در این سامانه از گروه‌های جهادی با تخصص‌های مختلف ثبت نام می‌کنیم و این گروه‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرند و به تفکیک توانمندی‌ مناطق را به آنها معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967310

وب گردی

وب گردی