مشاور امنیت ملی عراق از کار برکنار شد

در طی حکمی رسمی و به دلیل اختلاف نظر دو طرف، نخست وزیر عراق، مشاور امنیت ملی این کشور که همزمان رئیس نیروهای حشد الشعبی و سرویس امنیت ملی نیز بود را از کار برکنار کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق بامداد امروز (جمعه) در فرمانی «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی، رئیس سازمان حشد الشعبی و رئیس سرویس امنیت ملی این کشور را از هر سه سمت خود برکنار کرد.

العبادی در فرمان خود در این باره تاکید کرده که با استناد به مفاد قانون اساسی عراق مبنی بر بی طرفی سرویس های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین قانون حشد الشعبی، الفیاض را به دلیل ورود به فعالیت های سیاسی و حزبی و تمایل برای انجام مسائل سیاسی که با وظایف امنیتی حساس محول به وی در تضاد است، از سمت های خود برکنار کرده است.

لازم به ذکر است که الفیاض به عنوان یکی از نامزدهای ائتلاف «نصر» به رهبری العبادی در انتخابات پارلمانی 12 مه گذشته عراق، به پارلمان راه یافته بود.

این در حالی است که دو طرف در این اواخر دچار اختلاف نظرهای شدیدی شده اند.

اکنون و براساس برخی از گزارش ها، الفیاض یکی از رقبای العبادی برای تصدی پست نخست وزیری در دولت آینده عراق به شمار می آید و همین مسئله شکاف در ائتلاف نصر را تشدید کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 967311

وب گردی

وب گردی