مصرف ماری‌جوآنا در دانشگاه‌های کانادا قانونی شد

براساس یک بیانیه جدید، مصرف ماری‌جوآنا در دانشگاه‌های کانادا قانونی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس یک بیانیه جدید، مصرف ماری‌جوآنا در دانشگاه‌های کانادا قانونی می‌شود.

از تابستان سال 2018 شهروندان کانادایی به طور قانونی ماری‌جوآنا کاشت و مصرف می‌کنند؛ آزاد شدن قانون مصرف ماری‌جوآنا حالا به دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز کشیده شده است.

براساس این طرح، دانشجویان نیز مانند شهروندان بالای 18 سال کانادایی مجاز خواهند بود تا ۴ بوته شاهدانه که ماری‌جوآنا و حشیش از آن گرفته می‌شود، بکارند و همچنین افراد بالغ می‌توانند تا ۳۰ گرم ماریجوآنا برای مصرف داشته باشند.

رالف گوداله، وزیر امنیت عمومی کانادا گفت: هدف از قانونی‌کردن مصرف ماری‌جوآنا، بالابردن سطح بهداشت عمومی، امنیت بیشتر، حفاظت از جوانان و خشکاندن یکی از منابع درآمد گروه‌های جنایی است.

به گفته گوداله، سالانه سه میلیارد دلار برای کشف و ضبط ماری‌جوآنا هزینه می‌شود و این در حالیست که جوانان کانادایی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان ماری جوآنا در سطح جهانی هستند.

مدیر آموزش عالی کانادا در راستای قانونی شدن استعمال این ماده مخدر برای دانشجویان اظهار داشت: «هدف از این اقدام آگاه‌سازی خود دانشجویان از مضرات ماری‌جوآنا است؛ آموزش عالی قصد دارد با اعمال قوانینی که به نظر منطقی نمی‌رسند، دانشجویان را از تبعات مواد مخدر باخبر کند».

ماری‌جوانا، به‌عنوان یک مادهٔ داروهای روان‌گردان تفریحی، داروی درمانی، و همچنین در برخی مراسم مذهبی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دارو بیشتر به‌صورت تنفسِ دودِ حاصل از سوختن (تدخینی) و گاهی به‌صورت خوراکی است. در حالت تدخینی، گیاه خُرد شده را در کاغذی پیچیده و به صورت سیگار شاه‌دانه آن را می‌کشند.

گفتنی است، از اوایل قرن بیستم، در اغلب کشورهای دنیا، محدودیت‌هایی قانونی درمورد استفاده و فروش ماری‌جوانا و دیگر محصولاتِ گیاه شاهدانه وضع شده‌است. علاوه براین، ماری‌جوانا در برخی کشورهای دنیا مانند کانادا، بلژیک، استرالیا، هلند، اسپانیا و همچنین ۳۲ ایالت از کشورآمریکا به‌عنوان یک درمانِ گیاهی با تجویز پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌عنوان ماری‌جوانای طبی از آن یاد می‌شود. داشتن، مصرف، و فروش آن در بیشتر کشورهای جهان غیرقانونی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967312

وب گردی

وب گردی