سرطان در حال تبدیل شدن به اصلی ترین معضل بهداشتی کشور است

عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی با تشریح بهترین درمان برای سرطان به وضعیت روند بهبود و درمان بیماران مبتلا به سرطان در کشورمان در دوران پسابرجام پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد عامری درباره مؤثرترین درمان سرطان گفت: شیمی‌درمانی و ایمنوتراپی جزو درمان‌های کم‌ اثرتری در حوزه سرطان هستند و نوعی درمان فرعی به شمار می‌روند البته برای بخشی از بیماران درمان ترکیبی از جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی ارجح است.

دبیر همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه با اشاره به اینکه رادیوتراپی امروزه با پیشرفت‌های فراوانی همراه بوده ولی کشور ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه از این تکنولوژی عقب مانده است، گفت:‌ دستگاه‌های جدید رادیوتراپی در دوره پسابرجام به ایران آمده و در نگاه اول به علت هزینه بالای مورد توجه بسیاری از مسؤلان ما قرار نمی‌گیرد و خیلی قابل توجیه برای آنها نیست در حالی که سرطان در حال تبدیل شدن به اصلی ترین معضل بهداشتی کشور است و توجه به رادیوتراپی مقرون‌ به صرفه‌تر از بسیاری از حوزه‌ها از جمله دارو است.

عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی بیان داشت: با کاهش تحریم‌ها طی سالهای گذشته موفق شدیم بخشی از این دستگاه‌ها را وارد کشور کنیم ولی عقب‌افتادگی دانش کاربردی سبب نگرانی انجمن رادیوتراپی وانکولوژی شد به ویژه اینکه این دستگاه‌ها در بخش خصوصی خریداری شده است و نگران بودیم به دلیل کمبود دانش کاربردی تکنیکهای پیشرفته خدمات مناسبی به بیماران ارائه نشود. لذا کنگره بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه برگزار می‌شود تا دانش همکاران به روزرسانی شود.

عامری در ارتباط با برگزاری همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه گفت:‌ در این کنگره تکنیک‌های پیشرفته رادیوتراپی از منظر علمی و اقتصادی مورد بحث قرار می‌گیرد و همچنین موانع و مزایای توسعه این تکنیک‌ها در کشورهای در حال توسعه مورد بررسی واقع می‌شود و از آنجایی که بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی مؤثرترین درمان سرطان رادیوتراپی و جراحی است بنابر این توجه به این مسئله از ضروریاتی است که انجمن رادیوتراپی انکولوژی به آن پرداخته است.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه رادیوتراپی و جراحی اصلی‌ترین درمان‌های سرطان به شمار می‌روند، گفت: همچنین کنگره رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه با همکاری انجمن رادیوتراپی و انکولوژی اروپا برگزار شده و 8 مدرس از این انجمن اروپایی جهت شرکت در کنگره حضور خواهند داشت. همچنین از آنجایی که تجویز اشعه تحت نظارت انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است برگزاری کنگره با استقبال آژانس همراه بود و آژانس بین‌المللی بخشی از ساپورت مالی را انجام داد همچنین انجمن فیزیک پزشکی آمریکا، انجمن فیزیک پزشکی ایران، انرژی اتمی ایران و مرکز تحقیقات سرطان در برگزاری این کنگره مشارکت علمی دارند.

همچنین به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه 4 تا 6 مهرماه سال جاری در مرکز همایش‌های توسعه صنعتی در شهرک والفجر با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967316

وب گردی

وب گردی