رشته کشاورزی ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد

،وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری گفت: بخش کشاورزی در کشور ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد ولی اقبال دانشجویان به برخی از رشته های کشاورزی کمتر شده است .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در آخرین روز هفته دولت، دکتر منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود به استان خراسان شمالی در نشست با مسئولان و هیات رئیسه مجتمع آموزش عالی شیروان با تاکید بر اینکه باید طرح برنامه راهبردی، جامع و پروژه های جدید برای حل مسائل و مشکلات را تدوین کرد، اظهار داشت: هم اکنون ارتباط با جامعه و صنعت به صورت جدی در حال پیگیری است که در حوزه کشاوزی هم باید این اتفاق بیفتد و مراکز رشد این حوزه سریعاً راه اندازی شوند.

وی افزود: در صورت تعریف رشته های جدید و چهره مناسب از کشاورزی، جاذبه ای برای این رشته ایجاد می شود که این امر نیازمند توجه بیشتر به این حوزه است چرا که برخی از داوطلبان تنها برای اشتغال در رشته های دیگر تحصیل می کنند.

وزیر علوم افزود: با توجه به شرایط اشتغال امروز باید دانشجویان را با کارگاه های تخصصی آشنا کرده و علم و تخصص جدید به آنان آموزش داد.

غلامی افزود: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های جدیدی که در مجتمع های آموزش عالی فراهم شده، مسئولان به دنبال فراهم کردن اعتبار و جاذبه به کمک مجموعه های دانشگاهی بیایند و ضرورت دارد استان ها از شرایط فعلی دانشگاه ها حمایت کنند.

گفتنی است، مجتمع آموزش عالی شیروان با ۱۳ رشته تحصیلی و ۱۲ نفر عضو هیات علمی، حدود هزارنفر دانشجو دارد.
مرکز شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967340

وب گردی

وب گردی