صنعت برق ایران تحریم پذیر نیست/ خودکفایی ۹۰ درصدی در تأمین تجهیزات برق داریم

وزیر نیرو گفت: امروز صنعت برق ایران تحریم پذیر نیست و در تأمین تجهیزات صنعت برق و تجهیزات نیروگاهی خودکفایی ۹۰ درصدی داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص تأثیر تحریم های یکجانبه امریکا علیه ایران گفت: این تحریم ها و دشمنی های دولت امریکا با ملت ایران مربوط به امروز و دیروز نیست، میبینیم که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا امروز، دولت امریکا طاقت دیدن استقلال و پیشرفت ملت ایران را ندارد.

او افزود: در همین سالهایی که تحت تحریم های امریکا بودیم توانستیم به پیشرفت در صنایع زیرساختی کشور همچون صنعت برق برسیم تا جایی که امروز صنعت برق ایران تحریم پذیر نیست و در تأمین تجهیزات صنعت برق و تجهیزات نیروگاهی خودکفایی 90 درصدی داریم.

خاموشی های امسال محدود به ایران نبود

وزیر نیرو با بیان اینکه "بروز مشکلات ناشی از خاموشی ها در تابستان امسال فقط محدود به ایران نبود"، گفت: برخی کشورهای منطقه همچون آذربایجان در تابستان سال جاری دچار فروپاشی شبکه برق شدند، کشورهای بسیاری در تابستان سال جاری با مشکلات ناشی از کمبود برق برای نیاز تابستانی مواجه بودند، در حالی که در ایران با همکاری مردم در بخش خانگی، کشاورزی و صنعت و همچنین اعمال برنامه های مدیریتی دقیق توانستیم محدودیت های ناشی از خشکسالی و افزایش تقاضا را در تابستانی که رکورددار افزایش دما و پایداری گرما بود، کنترل کنیم.

او ادامه داد: نیروگاههای حرارتی بار اصلی تأمین برق شبکه در تابستان سال جاری را بر دوش داشتند و علاوه بر توسعه در این بخش، برنامه های مدونی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر داریم که سال به سال بر ظرفیت های عملی تولید برق در این بخش افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967366

وب گردی

وب گردی