خرید و فروش پلاک معلولان غیرقانونی است

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش پلاک معلولان قانونی است یا خیر گفت: هرگونه خرید و فروش پلاک خودروها ممنوع است و حتی سوءاستفاده از این پلاک‌ها نیز تخلف محسوب می‌شود؛ البته تا امروز هیچ گزارشی از خرید و فروش پلاک معلولان به دست ما نرسیده است.

به گزارش ایسکانیوز رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نسبت به برخی گزارشات درخصوص سوءاستفاده یا خرید و فروش پلاک معلولان واکنش نشان داد.

سردار تقی مهری در واکنش به اقدام برخی افراد مبنی بر سوءاستفاده از تسهیلاتی که برای خودروهای پلاک معلولان از جمله تسهیلات در ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده گفت: بر اساس مقررات موجود، به‌منظور ارائه تسهیلاتی برای تردد معلولان و جانبازان، این افراد و یا خانواده‌های درجه اول آن‌ها که مسئولیت جابه‌جایی این عزیزان به‌عهده آن‌ها است، بر اساس ضوابط خاصی، پلاک معلولان را دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تأکید بر اینکه خرید و فروش پلاک معلولان در واقع امکان‌پذیر نیست گفت: در گذشته پلاک خودروها با محوریت خودرو بود ولی در پلاک‌های ملی، اصالت هر پلاک به افراد داده شده و پلاک خودروها فردمحور است نه خودرومحور، از این رو خرید و فروش پلاک به آن معنا، قاعدتاً امکان‌پذیر نیست.

مهری با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها از پلاک معلولان نیز گفت: پلاک معلولان تنها مختص فرد معلول و وابستگان درجه اول آن‌ها است که انتقال و جابه‌جایی معلولان را به‌عهده دارند و از این رو حتی در اختیار قرار دادن پلاک معلولان به افراد دیگر نیز غیرقانونی است.

گفتنی است :تسهیلات ترافیکی از جمله تردد در طرح ترافیک باعث شده تا برخی از سودجویان به‌فکر سوء استفاده از پلاک معلولان به‌ازای مبالغ ناچیزی بیفتند؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد راه‌حلی شده برای تعدادی از سودجویان و حتی دلالان.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 967385

وب گردی

وب گردی