ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

بر اساس تقویم آموزشی سال تحصیلی 98-97 دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام و انتخاب واحد این دانشگاه از امروز 10 شهریور ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها در فضای مجازی حسابی بحث انتخاب واحد داغ شده است، بسیاری از دانشجویان از تجربیات و استرس های خود می گویند، برخی هر روز سایت دانشگاه ها را چک می کنند و به محض اینکه چارت دروس اعلام شد، کاغذ و خودکار برمی دارند و سعی می کنند که واحدهای باقی مانده را در 2 یا 3 روز بگنجانند؛ در آخر هم برنامه نهایی خود را پاکنویس می کنند و تا مبادا کد دروس را به اشتباه وارد کنند. برخی دیگر هم اعتقادی به چک کردن چارت دروس ندارند، تنها چند دقیقه مانده به انتخاب واحد هم دروس ارائه شده را ببینند کافی است.

برخی از دانشجویان انتخاب رشته را مانند مسابقات جهانی می دانند، مانند ورزشکارانی که پیش از مسابقه با ورزش خود را گرم می کنند، حدود 15 دقیقه زودتر از زمان اعلام شده انتخاب واحد، پای سایت می‌نشینند و هر چند دقیقه یک بار سایت را چک می کنند. برخی هم برای انتخاب واحد از یک سیستم اضافی یا تلفن همراه کمک می گیرند، آن‌ها از چند ثانیه‌ ثبت واحد در لیست دروس انتخاب خود استفاده می‌کنند و با سیستم دیگر، کد باقی دروس را انتخاب می کنند تا مبادا از مسابقه انتخاب رشته عقب بمانند. برخی هم به شانس خود اعتماد می کنند و در آرامش کامل، واحدهای درسی مورد نظرشان را انتخاب کرده و آن را به ثبت می‌رسانند.

دانستن زمان انتخاب واحد نیز داستان مفصلی دارد، برخی از دانشجویان پس از پایان یافتن زمان انتخاب واحد به دفتر آموزشی مراجعه کرده و از زمان آغاز و پایان انتخاب واحد اظهار بی اطلاعی می کنند و با التماس از مسئولان می خواهند تا برای دروس مورد نظرشان ظرفیت اضافه کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور وحدت رویه، بازه زمانی مشخصی را برای انتخاب واحد در نظر گرفته است و تمامی واحدها موظف‌اند بر اساس آن عمل کنند. فرقی نمی کند دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی شمال کشور تحصیل کند تا واحد های غربی؛ تاریخ انتخاب واحد تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یکسان است.

همان طور که می دانید علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در 21 تیرماه سال جاری، در بخشنامه ای تقویم آموزشی سال تحصیلی جدید را ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه، سال تحصیلی 98-97 در دانشگاه آزاد اسلامی، از 24 شهریور سال جاری آغاز می شود و در 24 مرداد سال 98 نیز به پایان می‌ رسد. واحدهای مجری باید بر اساس این تقویم عمل کنند و هرگونه برنامه‌ریزی خارج از تقویم یادشده، قابل پذیرش نیست.

بر اساس این بخشنامه، ثبت نام و انتخاب واحد این دانشگاه از امروز 10 شهریور ماه آغاز می شود و تا 21 شهریورماه نیز ادامه دارد. کلاس های درس دانشگاه آزاد اسلامی نیز از 24 شهریور ماه آغاز می شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در بازه زمانی تاریخ 7 تا 12 مهر برای حذف و اضافه دروس مهلت دارند. لازم به ذکر است که کلاس های درس دانشگاه آزاد اسلامی در 13 دی ماه پایان می یابد. زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه نیز از 15 تا 27 دی ماه سال جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967409

وب گردی

وب گردی