دولت به کارمندانی که با دوچرخه به محل کار خود ترددکنند امتیاز ویژه می دهد

اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری در تهران، بعد از سه‌روز با استقبال شهروندان تهرانی به پایان رسید تا مقدمات برگزاری دومین دور آن در سال آینده شروع و برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسکانیوز، یعقوب آزاده‌دل مدیر سیستم حمل ونقل پاک شهرداری تهران، با اعلام این موضوع از به‌جریان افتادن حرکتی در نهادهای دولتی خبر داد که نشان از عزم و تلاش سیاست‌گذاران برای حفظ محیط‌زیست و فراگیر شدن دوچرخه‌سواری در پایتخت دارد.

وی افزود: استقبال از نمایشگاه بسیار خوب بود و خوبی این موضوع در آن بود که نمایشگاه فقط مورد علاقه‌ شهروندان تهرانی نبود، بلکه بسیاری از مدیران نهادها و سازمان‌های دولتی هم با حضور در نمایشگاه از تلاش برای فراگیر کردن این وسیله‌ی نقلیه پاک خوشحال بودند.

به گفته این مدیر شهرداری، در همان روز اول نمایشگاه از وزارت کشور خبر رسیده که رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، به همه‌ واحدهای این سازمان دستور داده تا امتیاز ویژه‌ای را به کارمندانی که با دوچرخه به محل کار خود تردد می‌کنند در نظر بگیرند تا این روش برای اهالی روستاها و شهرها هم جذاب شود.

مدیر سیستم حمل ونقل پاک شهرداری تهران، این قدم‌ها را بسیار تاثیرگذار دانست و در مورد جزییات برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه گفت: ما تلاش کردیم در نمایشگاه از همه‌ صنایع وابسته به دوچرخه دعوت کنیم و زنجیره‌ی کاملی را برای این حرکت ایجاد کنیم. در این دوره از نمایشگاه بیش از ۲۰ شرکت تولیدکننده، واردکننده، تعمیرات و نگهداری، برگزارکننده‌ی تورهای تخصصی، فروش محصولات مرتبط و حتی مدرس‌های ویژه‌ی این ورزش حضور داشتند تا همه‌ی ابعاد کار برای شهروندان روشن و قابل شناسایی باشد.

آزاده‌دل تاکید کرد: در دنیا هم وقتی بحث توسعه‌ی فکر و یا برنامه‌ای مطرح می‌شود، همه‌ی ابعاد آن در کنار هم دیده می‌شود تا گوشه‌ای از آن چرخه لنگ نباشد و کار به‌خوبی پیش ‌برود. برای همین در این زنجیره از تولید دوچرخه تا پلیس دوچرخه دیده شد.

وی از رضایت حاضران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: عصر روز ۵شنبه در پایان نمایشگاه، در مراسم اختتامیه با رای مردم غرفه‌ کودک و خانواده به‌عنوان پرطرفدارترین غرفه شناخته شد. این نشانه‌ خوبی است یعنی مردم هم به‌خوبی می‌دانند که همه‌ پیشرفت این برنامه‌ها و طرح‌ها فقط از طریق آموزش موفق است و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به‌ گفته آزاده‌دل در این غرفه کودکان به همراه خانواده‌ها با دوچرخه‌ و چگونگی استفاده از آن از نزدیک آشنا می‌شدند و حتی می توانستند در زمان کوتاهی دوچرخه‌سواری را تجربه کنند.

اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه‌شهری در تهران از ۶ تا ۸ شهریور در محل دایمی نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار و در روز افتتاحیه برای اولین‌بار از گروهان پلیس دوچرخه‌سوار تهران هم رونمایی شد.

به گفته مسئولان برگزاری این نمایشگاه، قرار است نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری، هر سال در پایتخت برگزار شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 967442

وب گردی

وب گردی