۱۱۷۱ میلیارد تومان حجم کالاهای احتکار شده مکشوفه توسط بسیج است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هدف رزمایش بزرگ بسیج با عنوان «سپاهیان محمد رسول الله ٢» ، امید بخشی به مردم، مایوس ساختن دشمن و کمک به دستگاه هایی است که نیازمند کمک بسیج هستند.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص) با تبریک اعیاد غدیر و ولادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: یک روز از عمر پر برکت انقلاب بدون دسیسه و توطئه دشمن سپری نشده است چراکه این انقلاب در برابر همه خطوط باطل دنیا یک نه بزرگ گفته است.

وی افزود: این به یُمن مردم وفادار و نعمت رهبری است، طبعا در چنین شرایطی جا داشت بعنوان مجموعه بسیج کار فوق العاده و جدیدی انجام می‌دادیم که دارای اهدافی باشد.

غیب پرور ادامه داد: عملیات بزرگ بسیج از ٩ شهریور آغاز شده و تا ٢٩ شهریور ادامه خواهد داشت، مرحله دوم در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد. اهداف این کار بزرگ در پهنه جغرافیایی کشور، امید بخشی به مردم، مایوس ساختن دشمن و کمک به دستگاه هایی است که نیازمند کمک بسیج هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نام این رزمایش، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس اعزامی داشتیم بنام اعزام سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله که این رزمایش نیز تحت عنوان «سپاهیان محمد رسول الله ٢» انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخش عظیمی از کار، اعزام همزمان گروه‌های جهادی است که ٧٠١٤ گروه جهادی به استعداد ١٥٠ هزار نفر از دیروز اعزام شده اند و اتفاقات خوبی در این ٢٤ ساعت رخ داده است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه در استان هرمزگان و در منطقه بشاگرد فقط ١٠٠ پزشک کار خود را آغاز کرده اند، تصریح کرد: در استان خراسان شمالی ٢١٢ گروه جهادی فعالیت می کنند. در استان های زنجان، خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان این گروه‌ها فعالیت می‌کنند. در حاشیه شهر مشهد ١٠ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی افزود: اعزام همزمان این گروه‌ها یک هماهنگی سراسری نیاز دارد که این فرآیند تا ٢٩ شهریور ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رزمایش همزمان ١٠٠٠ گردان بیت المقدس در استان های کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این رزمایش تا ٢٩ شهریور ادامه خواهد داشت. بعد از ٢٩ شهریور یک توقف ٣-٤ روزه داریم و در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس حضور سازمان یافته ٧٠٠ هزار نیروی بسیجی را در میادین اصلی شهرها خواهیم داشت.

غیب پرور ادامه داد: در این مقطع خواستیم ٧٠٠ هزار بسیجی سازمان یافته تجمع کنند. اوج این تجمع در تهران و با حضور ١٠٠ هزار نفر بسیجی سازمان یافته خواهد بود تا بارقه امیدی برای نظام و انقلاب و مردم باشد.

وی با بیان اینکه شعار این رزمایش «وحدت و پیشرفت» است، گفت: می‌خواهیم بگوییم زمانی که ناملایماتی در کشور باشد، صرف نظر از نگاه‌های سیاسی یک ید واحده خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی پیرامون تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، اظهار داشت: اگر می گوییم رژیم اسرائیل جعلی است و کمر به نابودی آن بسته ایم برای آن دلیل داریم، این رژیم جنایتکار است. حالا اگر کسی می‌گوید ما تهدیدی برای منطقه هستیم، می‌تواند شواهد را بررسی کند.

وی با بیان اینکه مردم ما، مردم منطقه، جهان و حتی دشمن هم می داند که تهدید اصلی کیست و کجاست، گفت: پیام ما ایستادگی بوده است و می خواهیم مستقل باشیم. این حرف نیست و چهل سال است در میدان عمل آن را ثابت کرده ایم. در دنیای امروز جنگ روانی، سلاح تاثیر گذاری است و طبیعتا دشمنان از این سلاح غفلت نکرده اند.

سردار غیب پرور در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اقدامات بسیج در جنگ اقتصادی، تصریح کرد: از ٣-٤ هفته قبل در موضوع مقابله با محتکران به میدان آمدیم و بر اساس آماری که امروز دادند، ١١٧١ میلیارد تومان حجم کالاهای کشف شده در این مدت است که بیشترین کشفیات مربوط به آهن الات و فلزات، مواد خوراکی و بهداشتی و لوازم خانگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این کالاها باید با تدبیر مسئولین به بازار بیاید و به دست مردم برسد. ما نه ادعای حل همه مشکلات اقتصادی را داریم و نه ادعای تصدی گری داریم؛ بلکه می‌خواهیم بگوییم با روش های جهادی می‌توان کارها را انجام داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سرانجام ایست و بازرسی های بسیج و یگان فاتحین، خاطرنشان کرد: هشت ماه است طرحی را با نام «اعتلای بسیج» راه اندازی کرده ایم که یکی از این طرح ها گشت های محله محور است و به نظر ما این گشت ها، ایست‌های بازرسی را پوشش می‌دهد. ایست‌های بازرسی شاید برخی نگرانی ها را برای بعضی ایجاد می‌کرد، البته ایست و بازرسی را کاملا تعطیل نکردیم، اما معتقدیم که تاثیر گشت‌های محله محور، بیشتر از ایست های بازرسی است و هفته گذشته هم نام خوبی تحت عنوان «شبکه بزرگ رضویون» برای این گشت ها انتخاب شد.

سردار غیب پرور در خصوص یگان فاتحین نیز، گفت: فاتحین، بسیجیان نخبه ما در برابر تهدیدات سخت هستند که آموزش های خاصی را دیده اند. این یگان بسیجیان داوطلب و شهادت طلب هستند که برای مقابل تهدیدات سخت آموزش های ویژه ای دیده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون سرنوشت نامه ای که به رئیس جمهور نوشته است، اظهار داشت: دو نامه تاکنون به رئیس جمهور نوشته ام که پاراف هم شده اما تا به امروز اقدام جدی صورت نگرفته است. منتظریم تا ستاد اقتصاد مقاومتی ما را دعوت کند و طرح های ما را بشنود.

وی افزود: بسیج متعلق به نظام است و امروز روزی است که می‌تواند به میدان وارد شود. منتظریم سازوکار ورود ما تعیین نقش شود که البته در بعضی نقاط مثل تعزیرات و شهرک‌های صنعتی منجر به نقش شده است.

کد خبر: 967454

وب گردی

وب گردی