در صدد ارتباط با دانشگاه‌های عراق در زمینه تبادل استاد و دانشجو هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: در صدد ارتباط با دانشگاه‌های عراق در زمینه تبادل استاد و دانشجو هستیم، به محض انعقاد تفاهم‌نامه، تبادل دانشجو و استاد، پروژه‌‌‌‌های مشترک علمی شکل پررنگ‌تری خواهد گرفت.

محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه واحدهای دانشگاه آزاد کرمانشاه در سال جدید و شرایط بعد از زلزله گفت: ده واحد در استان کرمانشاه داریم که 3 واحد در پهنه غربی این استان روی مدار مربوط به زلزله قرار دارند، ساختمان‌ها در اسلام آباد آسیب ندیده؛ اما در قصر شیرین به دلیل آسیبی که به ساختمان دانشگاه وارد شده فضایی جدید در نظر گرفتیم که متعلق به آموزش و پرورش است و در صددیم که یک ساختمان جدید نیز برای واحد قصر شیرین بسازیم که متعلق به خود دانشگاه باشد و کار بررسی زمین و تعیین بودجه برای احداث آن آغاز شده است.

وی درباره رشته‌‌های موجود در واحدهای دانشگاهی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در رشته‌‌‌های پیراپزشکی افزایش ظرفیت داشتیم و بشترین تمرکز ما در افزایش رشته و ظرفیت‌‌‌‌‌ها در مقطع ارشد و دکتری است. طبق تفاهم‌‌نامه‌‌ای که با واحد علوم‌و‌تحقیقات داشتیم پردیس دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه را تاسیس کردیم که اضافه ظرفیت دانشجویان دکتری و ارشد این واحد دانشگاهی به کرمانشاه برای ادامه تحصیل می‌‌آیند و در واقع پردیس واحدکرمانشاه تاسیس واحد جدیدی نیست، بلکه شعبه‌ای از واحد علوم و تحقیقات تهران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بعضی رشته‌ها مثل مهندسی عمران در مقطع دکتری مهندسی سازه حذف شده و درصددیم تا در سال آینده به رشته‌های موجود در این واحد دانشگاهی اضافه شود. در حال حاضر رشته‌های حقوق و روان شناسی جز رشته‌های پرطرفدار در واحد کرمانشاه به حساب می آیند اما رشته‌‌های علوم پایه از استقبال کمی برخوردار است.

حبیبی تاکید کرد: ارائه خوابگاه فقط برای خانم‌ها وجود دارد و چیزی حدود 6 بلوک است که در هر ترم حدود 500 نفر پذیرش در مرکز استان داریم و برای تامین خوابگاه خانم‌‌ها مشکلی نداریم، در واحدهای دیگر استان هم ظرفیت خوابگاه برای دانشجویان پیش‌‌بینی شده که از شرایط رفاهی مناسبی برخوردار است.

وی در پایان درباره روابط بین‌‌المللی با دیگر دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: در صدد ارتباط با دانشگاه‌های عراق در زمینه تبادل استاد و دانشجو هستیم، به محض انعقاد تفاهم‌نامه، تبادل دانشجو و استاد، پروژه‌‌‌‌های مشترک علمی شکل پررنگ‌تری خواهند گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 967483

وب گردی

وب گردی