دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اوز در جلسه های رسیدگی به پرونده های قضایی شرکت کردند

با پیگیری های فاطمه قاسمی، مدرس رشته علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی اوز، و مساعدت اسماعیل صیاد زاده، استاد حقوق و کارمند دادگاه، دانشجویان این رشته طی دو نوبت از دادگاه عمومی گراش بازدید و در جلسه های رسیدگی به پرونده های قضایی شرکت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اوز، در جریان این بازدید، دانشجویان از نزدیک با نحوه رسیدگی به پرونده با حضور شاکی، متهم و قاضی آشنا شدند.

در جلسه اول، احسان کرمی، قاضی دادگاه، توضیحاتی درباره روند و چگونگی بررسی پرونده ها ارائه و با حوصله به سوال های دانشجویان پاسخ داد.

کرمی پس از ابراز خوشنودی از حضور دانشجویان اظهار داشت: «چنین امری به ارتقا سطح علمی، آموزشی و کیفی دانشجویان این رشته کمک شایان و بسزایی می کند.»

در ادامه، دانشجویان از نزدیک در جریان چند پرونده قرار گرفتند.

نوبت دوم جلسه رسیدگی به جرائم با حضور قاضی سید رحیم روان بین، رییس دادگاه عمومی گراش، و حضور تعداد کمتری از دانشجویان برگزار شد.

روان بین، ضمن ارائه توضیحات در مورد بررسی پرونده ها و جرائم به ارزیابی دو نکته مهم به شرح زیر پرداخت:

  1. مبنای دادخواست همان جلسه اول رسیدگی است و قابل تغییر نمی باشد.
  2. برگه دادخواست و شکوائیه کامل و بدون نقض باشد.

سپس، دانشجویان در جریان پرونده هایی با موضوعات مختلف از قبیل: دیه، مطالبه مهریه و ازدواج مجدد قرار گرفتند.

موضوعی که طی گفتگوهای دانشجویان با افراد مراجعه کننده جلب توجه می کرد عدم اطلاع و آگاهی آنان از چگونگی روند مراکز قضا و اقدام کردن بدون رعایت سلسله مراتب بود.

قاسمی در گزارش خود حوصله و سعه صدر قاضی روان بین و احسان کرمی را در جریان رسیدگی به پرونده ها با وجود تعداد زیاد آن ها و مراجعه کنندگان قابل تحسین دانست و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی اوز از این که این فرصت را در اختیار دانشجویان رشته علوم قضایی قرار دادند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967485

وب گردی

وب گردی