مسئولان وزارت بهداشت دید مناسب و مثبتی به پزشکان ندارند

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه وزیر بهداشت به دنبال فرافکنی است، گفت:مسئولان وزارت بهداشت دید مناسب و بینش مثبتی به پزشکان ندارند که همین موضوع باعث شده توان و تحمل پذیرش انتقاد را نداشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز محمد رازی، رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: عملکرد وزارت بهداشت طی سال های اخیر باعث نارضایتی اکثریت جامعه پزشکی شده است و زمانی که پزشکان از وزارتخانه ای که زیر نظر آن مشغول به فعالیت هستند ناراضی باشند این موضوع باعث کاهش کیفی و کمی آموزشی و درمانی می شود و دود این اختلاف ها به چشم مردم خواهد رفت.
‌‎وی تصریح کرد: وزارت بهداشت بقای عمر خود را در برخورد با پزشکان دیده است و با این روش سعی می کند در بین مردم، نمایندگان مجلس و دولت که اشرافی بر مسائل پزشکی ندارند برای خود محبوبیت کسب کند.
رازی گفت: مسئولان وزارت بهداشت فکرمی کنند اگر به ستیز با پزشکان برخیزند و این موضوع را با افتخار در اذهان عمومی اعلام کنند کار بزرگی انجام داده اند و می توانند از این طریق برای خودشان محبوبیت کسب کنند.
‌‎رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه کسانی که می خواهند صلاحیت خود را با فشار بر مردم و پزشکان به اثبات برسانند صلاحیت مدیریت ندارند، گفت: این افراد یک روز با داستان زیرمیزی و روز دیگر با مطرح کردن و محکوم کردن پزشکان به استفاده نکردن از کارتخوان ها و خلق ده ها مورد مشابه و فرافکنی سعی می کنند توجه افکار عمومی را اشتباهات و سیاست گذاری های غلط خود منحرف کنند.
‌‎وی گفت: باید توجه داشت دریافت زیرمیزی مثل سایر ارگان های دولتی و مخصوص بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی است و به نظر بنده دست کسی که در بیمارستان دولتی و مراکز دولتی اقدام به دریافت رشوه یا زیرمیزی برای انجام خدمت می کند را باید قطع کرد. و لی این تعریف در رابطه با مراکز خصوصی صدق نمیکند و معنایی ندارد. باید توجه داشت که بیمار حق انتخاب دارد و زمانی که مرکز خصوصی را برای درمان انتخاب می کند و اعتمادی به بخش های دولتی ندارد باید تعرفه بیشتری برای درمان باکیفیت بپردازد.

زمانی که پزشکان از وزارتخانه ای که زیر نظر آن مشغول به فعالیت هستند ناراضی باشند این موضوع باعث کاهش کیفی و کمی آموزشی و درمانی می شود و دود این اختلاف ها به چشم مردم خواهد رفت


‌‎رازی تاکید کرد: وزارت بهداشت به دلیل اینکه نتوانست منابع مالی طرح تحول سلامت را به درستی صرف تجهیز مراکز دولتی کند، کیفیت و رضایت بیماران را از این مراکز جلب کند به دنبال تخریب و فشار به بخش خصوصی است، متاسفانه این موضوع در کشور ما نهادینه شده است و کسانی که کار نمی کنند مزاحم کار دیگران می‌شوند. این نوع عملکرد باعث فرار بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی شده است در صورتی که می توانست با فعال کردن بخش دولتی از مراجعه بیماران به بخش خصوصی جلوگیری کند تا مردم از جیب خرج نکنند.
‌‎رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: اگر پزشکی با بیمه خاصی قراردادی امضا کرد موظف است به قرارداد خود عمل کند، اما مسئله مهم اینست که بر خلاف عرف بین‌المللی در کشور ما تمامی پزشکان مجبورند در بخش خصوصی با بیمه ها و طبق دستور آنها کار کنند.
رازی تصریح کرد: متاسفانه وزیر بهداشت به دنبال فرافکنی است و روزی در جمع پزشکان و پرستاران از دفاع از حق آن ها سخن به زبان می آورد، و در جمع مردم یا نمایندگان مجلس پزشکان را محکوم می کند.
‌‎رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه بنده به دلیل انتقاد از سیاست های وزارت بهداشت متنی را در اختیار همکاران ارتوپد قرار دادم و از عملکرد وزارت بهداشت انتقاد کردم نامه بازنشستگی برای من صادر کردند گفت: وزارت بهداشت دلیل بازنشستگی زود هنگام من را کم کاری اعلام کرده است در صورتی که بنده به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستم و حتی با هزینه های شخصی در کنگره های علمی درسراسر دنیا شرکت می کنم و به سخنرانی می پردازم.

وی گفت: در این همایش های بین المللی همیشه با افتخار نام دانشگاه علوم پزشکی ایران را اعلام کرده و از طرف دانشگاه ایران سخنرانی می کنم بدون اینکه دانشگاه هیچ کمک مادی یا معنوی کرده باشد، متأسفانه مسئولان وزارت بهداشت این اقدامات را کم کاری می دانند.
رازی افزود: بنده به دلیل اینکه بیمارستان دولتی محل کار من از تجهیزات مورد نیاز ارتوپدی مناسب برخوردار نیست در بیمارستان خصوصی اقدام به آموزش رزیدنت ها و فلوشیپ های فوق تخصصی می کنم در صورتی که اگر امکانات این بیمارستان مناسب بود آموزش ها در همین بیمارستان ها انجام می شد.
رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت دید مناسب و بینش مثبتی به پزشکان ندارند که همین موضوع باعث شده توان و تحمل پذیرش انتقاد را نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967496

وب گردی

وب گردی