پژوهشگاه صنعت نفت و صندوق حمایت از پژوهشگران تفاهم‎نامه امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هدف افزایش توان علمی و فناوری پژوهشگران و توسعه همکاری‎های دوجانبه، تفاهم‎نامه امضا کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، فلور شایق، رئیس فناوری و نوآوری این پژوهشگاه گفت: با توجه به برنامه‌های رئیس پژوهشگاه برای همکاری بیشتر با بازیگران عرصه نوآوری و فناوری، تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش توان علمی و فناوری پژوهشگران امضا شد.

او افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به‎منظور تولید علم، فناوری و تجاری‌سازی و بهره‌مندی از نتایج حاصل از کمک‌ها، خدمات حمایتی، مادی و معنوی به پژوهشگران و فناوران پایه‌گذاری شده است.

رئیس فناوری و نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه پژوهشگاه صنعت نفت با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مسیر تازه‌ای است که پژوهشگران و نخبگان می‎توانند به‎منظور طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه، مسائل تحقیقاتی موردنیاز صنعت را دنبال کنند و سطح علمی خود را افزایش دهند و پژوهشگاه که هم‌اکنون امکان استخدام نیروهای جدید را ندارد از توان نیروهای نخبه برای پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی خود بهره‌مند می‎شود.

شایق با اشاره به محور‌های اساسی این تفاهم‌نامه گفت: اجرای تحقیقات و پژوهش در صنعت نفت به‎منظور سیاست‌ها و اولویت‎های تحقیقاتی اعلام شده توسط پژوهشگاه، امکان بهره‌گیری از امکانات تحقیقاتی، ثبت جهانی اختراع‌ها در حوزه تحقیقاتی نفت و حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی داخلی و خارجی در حوزه تحقیقاتی صنعت نفت مطابق ضوابط صندوق را می‌توان از مهم‌ترین محور‌های این تفاهم‌نامه دانست.

او با بیان این‌که افزون بر محورهای یاد شده، دیگر زمینه‌های مورد حمایت صندوق با عنوان «چتر حمایتی صندوق» قابل بهره‌برداری است، افزود: از موارد برجسته چتر حمایتی صندوق می‌توان به اعطای گرنت پژوهشی، اعطای گرنت سینرژی، اعطای گرنت آغاز، حمایت از رساله‌های دکترا و حمایت از طرح‌های پژوهشی با همکاری سازمان‌های بین‌المللی شامل بنیاد پژوهش بنیادی روسیه (RFBR)، موسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها (IIASA)، شورای جهانی پژوهش (GRC)، بنیاد بین‌المللی علوم طبیعی چین (NSFC)، بنیاد پژوهش آلمان (DFG) و آکادمی علوم چین (CAS) اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967508

وب گردی

وب گردی