مرکز آمار: نرخ تورم تولید در چهار فصل منتهی به بهار 16.8 بود

مرکز آمار ایران نرخ تورم تولیدکننده در چهار فصل منتهی به بهار امسال را 16.8 درصد اعلام کرد که در مقایسه با تورم چهار فصل منتهی به زمستان پارسال 12.9 درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از مرکز ملی آمار ایران، محاسبه شاخص قیمت تولید کننده بر اساس سال پایه ١٣٩٠ است.
براساس این گزارش شاخص تولیدکننده در بهار امسال به 278.1 رسید که نسبت به شاخص زمستان 10.5 درصد و شاخص فصل مشابه پارسال 25 درصد رشد داشت.

** بخش کشاورزی
نرخ تورم تولیدکننده‌ بخش کشاورزی، در بهار امسال با 10.5 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل گذشته به عدد 295.3 رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه پارسال ١٦.٤ درصد افزایش داشت.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش کشاورزی در چهار فصل منتهی به بهار 1397 نسبت به دوره مشابه پارسال 15.3 درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان پارسال 14.9 درصد رشد داشت.

** بخش معدن
نرخ تورم تولیدکننده‌ بخش معدن، در بازه زمانی موردنظر با 14.3 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل گذشته ٣٢.١ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل مشابه پارسال رسید.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به بهار امسال نسبت به دوره مشابه پارسال22 درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان پارسال 17.3 درصد افزایش داشت.

** بخش صنعت
نرخ تورم تولیدکننده‌ بخش صنعت در بهار امسال با 14 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل به 289 رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به شاخص فصل مشابه پارسال 37.4 درصد افزایش نشان می دهد.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به بهار ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه پارسال 22.7 درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان گذشته 15.5 درصد رشد کرد.

** بخش برق
نرخ تورم تولیدکننده بخش برق در بهار ١٣٩٧، با 16.1 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل گذشته به عدد ١٣٣.٢ رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه پارسال 8.6 درصد افزایش داشت.
میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به بهار امسال نسبت به دوره مشابه پارسال معادل 4.6 درصد کاهش داشت که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦، بیشتر شد.

** بخش خدمات
نرخ تورم تولیدکننده بخش خدمات در بهار امسال با 4.6 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل زمستان به عدد ٢٦٢.٣ رسید.
شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه پارسال ١١.٩ درصد افزایش داشت.
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش اختصاصی خدمات در چهار فصل منتهی به بهار ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه پارسال معادل 9.6 درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان پارسال 8.9 درصد بالا رفت.

نرخ تورم تولید در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال پیش از آن، معادل ١٢.٩ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز پارسال (10.5 درصد) افزایش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 967514

وب گردی

وب گردی