هر اقدامی در خصوص برجام برای اروپایی‌ها هزینه‌ دارد

وزیر امور خارجه گفت: برجام دستاوردی بین‌المللی است و هر اقدامی در این خصوص برای اروپایی‌ها هزینه‌ ای در بر خواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز شنبه 10 شهریورماه در حاشیه مراسم امضاء تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و امور خارجه که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران، ‌اظهار کرد: گفت‌وگوهای دوره‌ای با کشورهای مختلف که پایبند برجام هستند دنبال می‌شود و یکی از این گفت‌وگوها با کشور انگلیس بین عراقچی و معاون وزیر خارجه این کشور درحال انجام است.

وی ادامه داد: چند ماه پیش عراقچی گفت‌وگوهایی با معاون وزیر خارجه انگلیس در این کشور انجام داد و تا کنون هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده و امروز هم این گفت‌وگوها در خصوص مسائل منطقه بین‌الملل در ایران در حال انجام است.

ظریف اضافه کرد: کشورمان با اعضای باقی مانده در برجام یعنی 1+4 بر سر مهم‌ترین موضوعات مانند منابع مالی، بانکی و فروش نفت مذاکره می کنند و وزارت خارجه تعهد خود را در بیانه‌ای با حضور 3 وزیر در اجلاس مشترک با آنها، اعلام کرده بود.

وی تأکید کرد: برجام یک دستاورد بین‌المللی است و هر اقدامی در این خصوص برای اروپایی‌ها هزینه‌ای در بر خواهد داشت.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اروپایی‌ها باید اقدامات لازم را در حوزه برجام انجام دهند، افزود: آمریکا از دنیا می‌خواهد تا قانون شکنی کنند و به نظرم نیاز است که در مقابله این حرکت ظالمانه آمریکا ایستادگی کنند، در غیر این صورت باید هزینه‌های زیادی را بپردازد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 967523

وب گردی

وب گردی