زور آسمان‌خراش‌ها به چین نرسید/ بسکتبال ایران به نقره بسنده کرد

تیم ملی بسکتبال کشورمان با شکست مقابل چین در بازی های آسیایی 2018 به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی 2018 از ساعت 16 امروز (شنبه) به مصاف چین رفت و با شکست 84 بر 72 مدال نقره را از آن خود کرد.

دو تیم در نیمه نهایی با شکست تایوان و کره جنوبی به این مرحله رسیده بودند و جدال برای کسب عنوان قهرمانی و مدال حساسیت زیادی داشت.

ملی پوشان کشومان بازی را بسیار خوب آغاز کردند و موفق شدند کوارتر اول را با برتری 25 بر 18 به سود خود به پایان برسانند. در ابتدای کوارتر دوم نیز برتری با ایران بود، اما رفته رفته چینی‌ها با توجه به تعویض حدادی، در زیر سبد بهتر کار کردند و اختلاف را به حداکثر رساندند. پایان این کوارتر 23 بر 20 به سود چینی‌ها بود، اما نیمه 45 بر 41 به سود کشورمان به پایان رسید.

در کوارتر سوم چینی‌ها تیم برتر میدان بودند و شاگردان شاهین طبع در امتیازآوری ناموفق عمل می‌کردند. توپ‌ها یکی پس از دیگری هدر می‌رفت. چشم بادامی‌ها مزد بازی خوب خود را در این کوارتر با برتری 18 بر 11 گرفتند.

ده دقیقه پایانی بازی کاملا حساس دنبال می‌شد، در دقیاق ابتدایی حساب کار با یکی دو امتیاز اختلفا به سود چینی‌ها در جریان بود، اما در ادامه با از دست رفتن تمرکز ملی پوشان کشورمان چین اختلاف را به 10 امتیاز هم رساند.

دقایق پایانی بازی نیز با اختلاف زیاد سپری شد و کادرفنی عملا برنامه‌ای برای کاهش اختلاف یا دفاع مقابل پرتاب‌های چینی‌ها نداشت و در نهایت چشم بادامی‌‌ها 25 بر 16 نتیجه را به سود خود به پایان رساندند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دوره قبل این رقابت‌ها مدال نقره را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967526

وب گردی

وب گردی