پشت پرده واگذاری فله ای مجلات همشهری چیست؟

واگذاری فله ای گروه مجلات همشهری به یک فرد گمنام در روزهای گذشته موجی از انتقادات رسانه ای را به همراه داشته است. اعضای شورای شهر تهران می گویند این کار بدون اطلاع شورا انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز ماجرا از آنجا آغاز شد که مرتضی حاجی مدیر عامل بازنشسته موسسه همشهری تصمیم گرفت مدیریت گروه مجلات خود را به فرد 32 ساله ای به نام علی رزاقی بهار به صورت پیمانکاری و تا پایان دوره فعلی شهرداری یعنی سال 1400 واگذار کند.

از رزومه علی رزاقی بهار اطلاعات چندانی در دسترس نیست جز اینکه چند مطلب پراکنده از وی در برخی رسانه ها منتشر شده و وی به استناد این مطالب خود را خبرنگار آن رسانه ها معرفی کرده است.

امری که با واکنش خبرنگاران اصلاح طلب این روزنامه ها و رسانه ها مواجه شد. آنگونه که کانال اصلاحات پرس که توسط جمعی از روزنامه نگاران اصلاح طلب اداره می شود نوشته: مهمترین سابقه مدیریت علی رزاقی بهار اداره یک کانال تلگرامی 2 هزار نفر بوده است.

محمدجوادحق شناس عضو حزب اعتماد ملی که در شورای شهر هم حضور دارد اولین واکنش اعضای شورای شهر به این واگذاری بود و دلیل اعتراض خود را بی اطلاعی از روند این واگذاری عنوان کرده است.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر هم عضو دیگر شورا بود که خواستار توقف این واگذاری تا بررسی اعضای شورا شده بود. امری که البته از سوی مرتضی حاجی نادیده گرفته شد.

همچنین حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران درباره این واگذاری گفت: واگذاری مدیریت گروه مجلات همشهری بدون اطلاع شورای شهر تهران و کمیسیون فرهنگی بوده و تا انتها پیگیر خواهیم بود تا مشخص شود ملاک، معیار و روند واگذاری این مسئولیت به فردی که اکثریت اصحاب رسانه از او شناختی ندارند چه بوده است.

با این همه مرتضی حاجی مجلات را واگذار کرد و قرارداد آن نیز منتشر شد.

همچنین بهروز شجاعی عضو هیات مدیره در توضیحی در این باره اطلاع‌رسانی کرده بود و گفته است: «تضمین‌ها در مذاکرات آتی و به طور پیوست به قرارداد اضافه خواهد شد!»

این واگذاری بازتاب گسترده ای در بین روزنامه نگاران اصلاح طلب داشته است. این انتصاب از آن جهت حساسیت فراوانی را برانگیخته است که پیش از این مجلات همشهری زیان ده و فاقد توجیه تجاری برای انتشار معرفی شده بود و مشخص نیست فردی که نزدیک به هشت مجله در حوزه های مختلف فرهنگی را یک شبه تصاحب کرده، قرار است با چه محتوا یا هدفی انتشار آن را ادامه دهد؟

در برخی محافل رسانه ای اینگونه گفته می شود که نزدیکی و رفاقت پدر علی رزاقی بهار با رئیس دولت اصلاحات در افزایش تاثیر ژن خوب وی برای گرفتن کنتوراتی گروه مجلات همشهری تاثیر فراوانی داشته است. اگر اینگونه فرض کنیم این واگذاری انتخابات 1400 را با هدف خاصی نشانه گیری کرده است. در غیر این صورت انتشار 8 مجله توسط یک فرد از بخش خصوصی چه توجیه دیگری می تواند داشته باشد؟

کد خبر: 967540

وب گردی

وب گردی