مراکز علمی با حل مشکلات، امید را به جامعه برگردانند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز علمی باید مشکلات جامعه را شناسایی کرده و با حل معضلات، امید را به جامعه برگردانند.

به گزارش ایسکانیوز از واحد شهرکرد، همزمان با ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، هیأت رییسه و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به منظور پاسخگویی و مشاوره تحصیلی داوطلبان و خانواده ها در نمازجمعه شهرکرد شرکت کردند.

دکتر مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به پسوند «اسلامی» که دارد، از گذشته تاکنون در اندیشه بستری مناسب برای فعالیت های فرهنگی به ویژه فرهنگ اسلامی بوده است. همه ما مسلمان و شیعه هستیم و فرهنگ دینی ما کاملاً مشخص است و همه تحت ولایت حضرت علی (ع) و ائمه اطهار هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می فرمایند «العلم سلطان» تصریح کرد: این حدیث پربار خط سیر دانشگاه ها را روشن کرده است، یعنی با علم و دانش می توان بر همه چیز سلطه پیدا کرد.

دکتر نیکخواه گفت: دانشگاه ها به عنوان مراکز آموزش عالی پس از آموزش متوسطه در آموزش و پرورش وظیفه تزکیه نفس همراه با تعلیم و تعلم دارند و این هدف والا، مسئولان دانشگاه را موظف می دارد که نهایت سعی و تلاش خود را در جهت تزکیه نفس در کنار علم آموزی انجام دهند.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ناامید کردن جوانان از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی باید مشکلات جامعه را شناسایی کنند و با حل معضلات، امید را به جامعه برگردانند.

دکتر نیکخواه افزود: اگر جوانان عزیز هویت ملی و اسلامی خود را به عنوان مترقی ترین هویت جهان بشناسند، دیگر به دنبال هویت های بی پایه و اساس کشورهای بیگانه نخواهند رفت. دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت نیروی انسانی در نظام آموزشی، افزایش دانش مستند شده و کارآمد در نظام پژوهشی، تربیت نیروی خلاق در نظام دانشگاه تقاضا محور و تعالی فردی و اجتماعی و فضای عمومی در نظام تربیتی، به دنبال تحولی عظیم و سازنده است.

دکتر نیکخواه خاطرنشان کرد: از آنجایی که آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه شهریه دانشجویان است، صندوق رفاه دانشجویی برای رفع مشکل مالی خانواده های کم بضاعت، وام های بلندمدت پس از فراغت از تحصیل، کوتاه مدت و میان مدت در اختیار جوانان جویای علم قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967560

وب گردی

وب گردی