طلایی های جاکارتا از سربازی معاف شدند/ شاگردان کی‌روش قهرمان هم شوند، فایده ندارد!

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح ازمعافیت از خدمت سربازی دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از معاف شدن دارندگان مدال طلای بازی های آسیایی 2018 بنا بر قانون «سربازقهرمان»‌ خبر داد.

طبق این قانون کسانی که در مسابقات المپیک جهانی شرکت کنند و سه نفر اول شده یا مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کنند از سربازی معاف می‌شوند.

در بازی‌های جام‌جهانی قانون «سربازقهرمان» بدین گونه است که دارندگان مدال طلا و نقره از انجام خدمت مقدس سربازی معاف می‌شوند.

در بازی‌های آسیایی که تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک است، مثل بازی‌های جاکارتا، کسانی که فقط مدال طلا را کسب کنند از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

چه افرادی که به صورت فردی مدال طلا کسب کرده اند و چه کسانی که در بازی‌های جمعی مانند والیبال یا کبدی به مقام اولی رسیده‌اند، هر تعداد که مشمول باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

افرادی که در مسابقات جام‌ملت‌ها که تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک نیست شرکت کنند، در صورت کسب مدال طلا نیز از انجام خدمت سربازی معاف نخواهند شد.

وی گفت: قانون سرباز قهرمان، مصوب مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967586

وب گردی

وب گردی