دبیر دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال تعیین شد

در راستای تداوم حرکت سینمای ایران به سمت ارتباط نزدیکتر با پژوهش و پژوهشگری، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی و رئیس شورای سیاستگذاری دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال طی حکمی دکتر احمد ضابطی جهرمی را به عنوان دبیر این جایزه تعیین کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری؛ در این حکم آمده است:

«با توجه به جایگاه علمی و تجارب ارزنده جنابعالی در عرصه فعالیت های دانشگاهی و سینمایی به موجب این حکم به عنوان دبیر دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال منصوب می شوید.

نظر به اهمیت و مزیت روز افزون پژوهش، امید است برگزاری با شکوه این رویداد علمی پژوهشی، فرصت مغتنمی برای معرفی پژوهش های برتر سینمایی و تقویت ارتباط متقابل دست اندرکاران سینمای ایران و مراکز دانشگاهی و پژوهشی و نیز جهت دهی پژوهش های سینمایی به سمت حل مسائل کلیدی و نیازهای اصلی سینمای ایران را فراهم نماید.»

احمد ضابطی جهرمی در سال ۱۳۳۰ در جهرم متولد شد. او لیسانس کارگردانی سینما و تلویزیون را در سال ۱۳۵۴ از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک گرفت و در سال ۱۳۷۴ مدرک فوق لیسانس خود در رشته‌ی پژوهش هنر را از دانشگاه هنر اخذ کرد و در سال ۱۳۸۲ نیز از همان دانشگاه، در رشته‌ی پژوهش هنر در شاخه‌ی هنرهای دراماتیک، دکتری گرفت. او در حال حاضر استاد تمام‌ دانشگاه صدا و سیماست و در دانشکده‌ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر، و دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز، به‌طور پاره‌وقت، تدریس می‌کند. از ایشان نوشته¬های بسیاری به عرصه سینمای کشور ارائه شده است.

شایان ذکر است دوره اول این جایزه به دبیری دکتر اسماعیل بنی اردلان در سال 1396 برگزار شد. و دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال در آذرماه 1397 همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967626

وب گردی

وب گردی