اختلاف نظر کردها برای معرفی نامزد ریاست جمهوری عراق

منابع خبری اعلام کردند که بین کردهای عراق در مورد معرفی نامزد مورد نظر ریاست جمهوری اختلاف به وجود آمده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری اعلام کردند که بین حزب اتحادیه میهنی کردستان و دیگر احزاب کرد در مورد انتخاب نامزد ریاست جمهوری اختلاف به وجود آمده است.

حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری همسر جلال طالبانی اصرار بر کاندیدا شدن یکی از اعضای این حزب برای پست ریاست جمهوری دارد و کاندیدا شدن اعضای احزاب دیگر کرد را نمی‌پذیرد و آن را حق حزبش می‌داند.

این منابع افزودند: این در حالی است که حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی نیز تصدی این پست را حق خود می‌داند.

منابع کرد عراق در ادامه اظهار داشتند: برهم صالح، رهبر ائتلاف عدالت و دموکراسی نیز نام خود را به عنوان نامزد این پست مطرح کرده و همین مساله باعث شدت گرفتن اختلافات میان کردها شده است.

براساس توافق غیر مندرج در قانون اساسی عراق پست ریاست‌جمهوری از اولین انتخابات بعد از سقوط صدام سهم کردها بوده به طوری که جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری فقید عراق بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ رئیس‌جمهوری عراق بود و سپس فواد معصوم از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق در سال ۲۰۱۴ این پست را در دست گرفت و چند ماه است که دوره ریاست‌جمهوریش پایان یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967669

وب گردی

وب گردی