طهرانچی: آموزش کارشناسی مهارتی در تمام رشته های دانشگاه آزاد ارائه می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه آموزش کارشناسی مهارتی در تمام رشته های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبیین اهداف و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنا به فرموده رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی نقش موثری دارد.

وی افزود: بنا بر سیاست کلی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه در هر مقطع تحصیلی و منزلگاه نخست بهترین پژوهشگران کشور برای تحقیق و تدریس خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه های خود را برای تحقق این سیاست و هدف ارائه دهند هم چنین دانشگاه های دولتی درگیر مشکلات مالی هستند که واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان سودده بوده و سالانه میلیاردها تومان درآمدزایی دارند، ما در دانشگاه شهید بهشتی نیز برنامه ریزی کردیم که جزو ۳۱۳ دانشگاه برتر بین المللی باشیم و محقق شد.

وی تصریح کرد: باید نگاه مقطع کارشناسی عوض شود و مهارت را در متن رشته های لیسانس وارد کنیم، مثلا قوه قضائیه با تمام بخش های حقوقی و کیفری در دانشگاه آزاد استان اصفهان شبیه سازی شود و فرد یک هفته در این دوره های تخصصی دوره و آموزش ببیند. ما این موضوع را دادگاه مجازی می نامیم و تا یک ماه آینده دستورالعمل آن را ابلاغ می کنیم، پس آموزش کارشناسی مهارتی در تمام رشته های دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ظرفیت ۱۹ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، سالانه بیش از ۸ هزار تحقیق و پژوهش علمی انجام می دهد.

وی افزود: منابع انسانی خلاق و مولد باید در دانشگاه آزاد جذب شوند؛ لازم به ذکر است در حوزه تحول علوم انسانی نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی خواهیم داشت؛ هم چنین سرای نوآوری آزاد در واحدهای استانی دانشگاه آزاد تاسیس می شود.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه باید واحدهای دانشگاه آزاد به صورت استانی مدیریت شوند، اضافه کرد: دانشگاه ها با ساختار استانی هویت و شخصیت می گیرند، با توجه به ظرفیت های استان، قطب های تخصصی پژوهش و آموزش تشکیل خواهد شد. همانطور که می دانید دانشجوها امانت خانواده ها نزد ما هستند، باید آن ها را قدر بدانیم و دوست بداریم و دغدغه دانشجویان را داشته باشیم؛ زیرا ما از دانشجو شهریه می گیریم؛ مدیون آن ها هستیم.

وی گفت: آبروی دانشگاه آزاد اسلامی در گرو موفقیت دکتری این دانشگاه است که درحال حاضر در حال تحصیل هستند. نگاه ما به دانشجوی دکتری مالی نیست اما حیثیتی است و اگر ضعیف عمل کنیم، نمی توانیم تا سال ۱۴۰۴ به هدف خود برسیم؛ پس کسی که خاک علم را خورده است باید مدرک دکتری بگیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشجوی ارشد اشتغال پذیر نیست، فرد ۱۸ ساله باید با معنای اشتغال آشنا شود، پس دانشجوی ارشد به سختی مهارت و شغل می آموزد، در همین راستا باید فضای ترم یک دانشگاه ها از فضای اشتغال پر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967679

وب گردی

وب گردی