تقویت همکاری های مشترک ایران و استرالیا در حوزه سلامت

سفیر ایران در استرالیا گفت: استرالیا در حوزه های پزشکی، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی، کشور پیشرفته ای است و تصمیم داریم مذاکرات جدی را با مسئولان این کشور آغاز کرده و راهکارهای عملی برای همکاری بیشتر دو کشور در حوزه سلامت را شناسایی کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز فریدون حق بین گفت: خوشبختانه با وجود صنعت قوی دارویی کشور، نیاز ایران به داروهای خارجی، گسترده نیست و بسیاری از داروها توسط شرکت های توانمند ایرانی تولید می شود، اما در مورد داروهای بیماران خاص، همکاری های مشترک بین ایران و استرالیا تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: همکاری مشترک در حوزه های فنی، دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی در حوزه سلامت نیز از اهدافی است که به دنبال تقویت آن هستیم، البته تعداد زیادی از دانشجویان و صاحب نظران علمی ایرانی در استرالیا مشغول به تحصیل و تدریس هستند و امیدواریم بتوانیم پلی بین مردم ایران، حوزه سلامت کشور و امکانات و توانمندی های ایرانی های استرالیا باشیم.

سفیر ایران در استرالیا در پایان گفت: با توجه به اینکه حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی با موضوعات و مفاهیم بشردوستانه در ارتباط است، بر مبنای قوانین بین المللی و قوانین داخلی بسیاری از کشورها، نباید مشمول تحریم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967711

وب گردی

وب گردی