شاغل شدن 95 هزار نفر از جامعه ایثارگران در دولت یازدهم

 معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 95 هزار نفر از جامعه ایثارگران شامل جانبازان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دولت یازدهم در دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مشغول بکار شدند.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یکشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان که در محل استانداری این استان برگزار شدگفت: پرونده 67 هزار نفر از جامعه ایثارگران کشور که نیازمند شغل هستند در بنیاد شهید موجود است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور 12.2 درصد است اما در جامعه ایثارگران نرخ بیکاری چهار درصد است.
معاون رئیس جمهوری گفت: ایجاد اشتغال و بحث درمان جامعه ایثارگران از مهمترین رویکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است تا بتواند در این 2 مبحث برای این عزیزان اقدامات ارزنده ای انجام دهد.
وی بیان کرد: 800 نفر از فرزندان ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا در سیستان و بلوچستان بیکار هستند که تلاش می شود این عزیزان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در این استان مشغول بکار شوند.
حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: از تمامی دستگاههای دولتی و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان تقاضا می شود برای اشتغال جامعه ایثارگران این استان اقدامات موثری انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تنها بنیاد شهید در قبال جامعه ایثارگران مسئول نیست بلکه باید همگان نسبت به این عزیزان که با فداکاری ها و رشادت های خودشان امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورده اند احساس مسئولیت کنیم.
وی تصریح کرد: امروز اگر می توانیم در مقابل زیاده خواهی آمریکا و کشورهای استکباری ایستادگی کنیم مرهون رشادت ها و فداکاری های جامعه ایثارگران هستیم.
معاون رئیس جمهوری با انتقاد از برخی افراد که می گویند بیشتر سهمیه آزمون ها متعلق به جامعه ایثارگران است گفت: این صحبت ها در واقع جفا در حق کسانی است که با تمام وجود برای امنیت ما فداکاری و از خود گذشتگی کردند.
وی بیان کرد: امسال فرزند جانبازی در آزمون سراسری داشتیم که بدون سهمیه رتبه یک کنکور را کسب کرده بود.

سیستان و بلوچستان ها مردمانی خونگرم و مهمان نواز هستند


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مردم سیستان و بلوچستان چه بلوچ و چه سیستانی، مردمی مهمان نواز و خونگرم هستند.
حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مردمانی مومن، متدین، دوستدار انقلاب و نظام اسلامی دارد.
وی با اشاره به تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) افزود: هدف امام راحل از تاسیس این نهاد انقلابی رسیدگی به وضعیت 2 هزار و 600 شهید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برخی از خانواده ها در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از ترس حکومت طاغوت شهدای خودشان را بی نام و نشان دفن می کردند به همین دلیل تعداد دقیق شهدای قبل از انقلاب اسلامی به طور کامل مشخص نیست.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: حدود 230 هزار پرونده از شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که 188 هزار پرونده متعلق به شهدای دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: 562 هزار جانباز و 43 هزار آزاده در سطح کشور داریم که در بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای پرونده هستند.
حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: جامعه ایثارگران کشور هم اینک سه میلیون و 300 هزار خانواده هستند.
وی ادامه داد: هشت هزار و 233 خانواده 2 شهید، 639 خانواده سه شهید، 106 خانواده چهار شهید و 41 خانواده پنج شهید در کشور داریم.
معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه بویژه برای نسل های جوان نهاینه شود.
حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند جامعه را در برابر تمام حوادث بیمه کند.
وی ادامه داد: امنیت امروز کشور را مرهون رشادت ها و ایثارگری های جانبازان، شهدا و ایثارگران هستیم.
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: با ترویج این فرهنگ می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: 915 پروژه با اعتباری بیش از 365 میلیارد تومان در نقاط مختلف این استان همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
علیرضا نورا ادامه داد: همچنین 125 طرح با اعتبار هزار و 492 میلیارد تومان در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد.
وی بیان کرد: هفت پروژه بخش خصوصی با اعتبار هزار و 400 میلیارد تومان حدود پنج برابر اعتبار کل طرح های آماده افتتاح هفته دولت در این استان کلنگ زنی شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: دولت دوازدهم توجه خاصی به ایجاد زیرساخت ها برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان دارد و به همین دلیل در هفته دولت امسال شاهد این حجم از سرمایه گذاری بودیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز/شنبه/ وارد کنارک شد و مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار چابهار، مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.
وی پس از ورود به چابهار به مقام والای شهدای گمنام در مسجد امام حسین (ع) این شهر ادای احترام کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از نزدیک با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان شهرستان های چابهار، کنارک و نیکشهر دیدار و از آنان تجلیل کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز یکشنبه به همراه سید دانیال محبی استاندار این استان و هیات همراه وارد شهر زاهدان شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ورود به زاهدان به اتفاق استاندار سیستان و بلوچستان در گلزار شهدا «بهشت مصطفی» این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
استان سیستان و بلوچستان مفتخر به اهدای از 2 هزار و 55 شهید شامل 934 شهید دوران دفاع مقدس، 206 شهید توسط ضد انقلاب، 749شهید توسط اشرار، 9 شهید مدافع حرم و 157 شهید در حوادث متفرقه است.
این استان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با 11.5 سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.
معاون رئیس جمهوری در ادامه سفرش به سیستان و بلوچستان عازم شهرستان زابل خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 967714

وب گردی

وب گردی