قاسمی :  امیدوارم اروپا بتواند منافع ایران را جلب کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در خصوص حوزه‌های مختلف مالی، پولی، بانکی با طرف اروپایی گفتگوهای بسیاری داشتیم که فعلا از بیان جزئیات آن خودداری می‌کنم.

به گزارش ایسکانیوز ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز(دوشنبه) برگزار شد، پیرامون نشست سران سه کشور ضامن آستانه در تهران اظهار داشت: این نشست در ادامه جلسات کارشناسی و در سطح وزرای امور خارجه است که پیشتر چندین جلسه از آن برگزار شد و تصور اینکه با یک نشست مساله دیرپایی چون سوریه بخواهد حل شود منطقی نیست ولی همچنان راهکار سیاسی تنها مسیر ممکن است.

وی گفت: قطعا این نشست می تواند به پیشرفت صلح و امنیت و ثبات در سوریه کمک کند و امیدوارم نشست کارآمدی برای مردم منطقه و به‌خصوص سوریه باشد.

قاسمی با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس و پاسخ های ظریف به سوالات نمایندگان تصریح کرد: فکر می کنم جامعه ما، روشن‌بین است و مسائل را به خوبی پیگیری می کنند و شناخت خوبی از روند تحولات و رفتار مسئولین و ارگان ها دارند و خوب و بد را در حوزه های مختلف متوجه هستند.

وی اضافه کرد: اینکه برخی مواردی که روز گذشته مطرح شد، تاثیری بر مردم و نوع نگاهشان به وزارت خارجه دارد یا خیر، فکر می کنم بیشتر این مساله را باید به عنوان مساله ای شخصی دید که نسبت به مسئولان وزارت خارجه صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با توجه به نوع ماهیت وزارت خارجه، ممکن است برخی نسبت به رویه وزارت خارجه انتقاداتی داشته باشند و هیچ ایرادی هم ندارد و ما هم در چارچوب منافع و مصالح کشور پاسخ می دهیم و برخی اوقات هم به خاطر حفظ منافع ملی سکوت می کنیم و تاریخ هم قضاوت خود را خواهد داشت.

وی بیان کرد: هر نوع رفتار و گفتاری در داخل تا حدی می تواند آثاری هم در بیرون از مرزها بگذارد چراکه دیگر کشورها هم مسائل ایران را رصد و تحلیل می کنند.

قاسمی درخصوص برخی پیشنهادات اروپا در قالب برجام ادامه داد: در بحث همکاری های آتی میان ایران و اروپا، چند ماهی است که آمد و شدهایی هست و پیشنهاداتی ارائه شده که در حال بررسی است اما هنوز آنگونه که انتظار ما بوده، به مرحله نهایی نرسیده ایم و امیدوارم در زمان باقی مانده بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم و اروپا بتواند از این آزمون سربلند بیرون آید و نظر ایران را جلب و منافع ایران را هم تامین کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما در خصوص حوزه‌های مختلف مالی، پولی، بانکی و مسائل دیگر اقتصادی با طرف اروپایی گفتگوهای بسیاری داشتیم که فعلا از بیان جزئیات آن و مکانیزم‌هایی که در این گفتگوها داریم، خودداری می‌کنم.

کد خبر: 967765

وب گردی

وب گردی