تأکید کلیسای ارتدکس روسیه بر تداوم گفت‌وگوهای دینی با ایران

معاون بین‌الملل کلیسای ارتدکس روسیه در دیدار رییس سامان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ادامه گفت‌وگوهای دینی با ایران تأکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان سفر به روسیه برای افتتاح هفته فرهنگی ایران، بعد از ظهر امروز (یکشنبه 11 شهریور) با ایلا ریون، معاون بین‌الملل کلیسای ارتدکس روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار با اشاره به برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس، انجام این گفت‌وگوها را بسیار مؤثر دانست و گفت: پس از آغاز گفت‌وگوهای ما با کلیسای ارتدکس بود که شاهد تأسیس رشته‌ ارتدکس در دانشگاه ادیان و مذاهب ایران بودیم.
وی افزود: همچنین در ایران کتاب‌های متعددی در خصوص اندیشه مسیحیت ارتدکس ترجمه و چاپ شده است.
ابراهیمی‌ترکمان ادامه داد: گفت‌وگوهای دینی ایران و روسیه در قالب اسلام و مسیحیت ارتدکس از سطح کلامی فراتر رفته و هم‌اکنون به موضوعات اساسی و مهمی رسیده است. اعتقاد داریم که این گفت‌وگوها تماماً موفق و بسیار و مطلب بوده است.
در ادامه این دیدار ایلا ریون، معاون بین‌الملل کلیسای ارتدکس روسیه هم برگزاری این گفت‌وگوهای دینی را موفقیت‌آمیز نامید و گفت: ایران و روسیه بر اساس مشترکات زیادی که دارند، در امر گفت‌وگوهای دینی تجربیات مناسبی کسب کرده‌اند.
وی تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه محسوب می‌شود و بر این اساس علاقمند هستیم تا گفت‌وگوهای دینی دو کشور همچنان تداوم یابد.
بنا بر اعلام این خبر، هفته فرهنگی ایران در روسیه طی روزهای 12 تا 18 شهریور‌ماه در دو شهر مسکو (پایتخت روسیه) و اوفا (مرکز جمهوری باشقیرستان) به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، برگزار می‌شود.
ابراهیمی‌ترکمان که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در روسیه به این کشور سفر کرده است، علاوه بر افتتاح هفته فرهنگی کشورمان و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی، دیدارهای رسمی را با طرف‌های روسی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967768

وب گردی

وب گردی