پیگیری وزارت بهداشت برای حل مشکل پوشک

معاون کل وزارت بهداشت در مورد جدیدترین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور، گفت: درباره مشکل پوشک، نهادی دیگری مسئول است ولی وزارت بهداشت پیگیر این موضوع است و بی‌تفاوت نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریرچی در هشتاد و چهارمین نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح جدیدترین وضعیت دارویی کشور گفت: در شرایط کنونی مشکل حادی در تامین دارو وجود ندارد و برخی کمبودهای دارویی نیز مقطعی است و بیماران نباید از این کمبودها نگران باشند.

وی ادامه داد: البته متاسفانه برخی داروسازان و پزشکان کشور نیز در درخواست‌های القایی بیماران برای تهیه داروهای خارجی نقش دارند و این در حالی است که طبق قانون اقتصاد مقاومتی و همچنین طبق قانون مجلس و برنامه توسعه ششم باید از داروهای تولید داخلی استفاده کرد و وزارت بهداشت نیز مکلف به تامین داروهای داخلی شده است.

حریرچی با بیان اینکه البته این به معنای این نیست که اصلا داروی خارجی وارد کشور نشود ولی طبق قانون ورود آن محدود خواهد بود، افزود: مسلما به همه بیماران متقاضی داروی خارجی نخواهد رسید و بهتر است از داروهای باکیفیت ایرانی استفاده کنند و به وزارت بهداشت و استنادهای علمی و دارویی ایران اعتماد کنند.

وی ادامه داد: همچنین برخی پزشکان نوعی داروهای جدید را تجویز می‌کنند که این داروها اصلا در فهرست دارویی کشور نیست و باید مراحل علمی ثبت دارو در ایران را بگذراند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره مشکل تهیه و افزایش قیمت پوشک و نوار بهداشتی عنوان کرد: مسلما این کالا متولی مشخص خود را دارد ولی با این وجود سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت جلسه ای برای کمک به حل این مشکل داشته است به هر حال کالایی مثل پوشک جزو ریزمجموعه‌های سلامت نیز است و باید استانداردهای آن به دلیل استفاده کودکان به مراتب بالاتر باشد ولی با این وجود وزارت بهداشت در مجموع پیگیر این موضوع خواهد بود و بی‌تفاوت نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت سلامت حجاج نیز تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت سلامت حجاج با تلاشهای پزشکان در مجموعه هلال احمر مناسب است و بیشترین بیماری که حجاج به آن مبتلا می‌شوند در حوزه سرماخوردگی و آنفولانزا است. به هر حال تجمع بزرگی در مراسم حج صورت می‌پذیرد و اکثر زائران آمادگی بدنی مناسبی برای مراسم طولانی حج نداشته و دچار بیماری های تنفسی می‌شوند که با رعایت موارد بهداشتی وضعیت آنها بهتر می‌شود ولی باید افراد خودشان در رعایت این موارد بهداشتی دقت بیشتری کنند زیرا هر زائر بیمار می‌تواند تعداد قابل توجه ای از اطرافیان خود را به سرماخوردگی مبتلا کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 967779

وب گردی

وب گردی