داروهای بیماران تالاسمی  درکشور وجود دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبودی در زمینه دارو نداریم ولی مثل گذشته هم نیست که وارد کنندگان دارو هرچه می‌خواهند وارد کنند؛ اما به طور کلی در حد نیاز بیماران دارو در کشور وجود دارد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره کمبود و تحریم داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی در کشور تولیدمیشود و از آنجایی که طبق قانون برنامه ششم نباید دارو وارد کنیم پس لزومی به وارد کردن آن نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: البته تعدادی از بیماران اعلام کرده بودند که داروهای ساخت داخل در ادامه درمان آنها موثر نبوده و با استفاده از داروها دچار مشکلاتی شده اند. قرار بر این شد وزارت بهداشت و درمان پیگیری کند و راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه کند.

شهریاری افزود: مردم نباید نگرانی بابت دارو داشته باشند و البته وزارت بهداشت و درمان و همه مسئولان در تلاش اند که نگذارند مشکلی پیش بیاید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمبودی در زمینه دارو نداریم ولی مثل گذشته هم نیست که وارد کنندگان دارو هرچه می‌خواهند وارد کنند؛ اما به طور کلی در حد نیاز بیماران دارو در کشور وجود دارد.

شهریاری در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد انتشار خبر ماجرای مرگ 120 بیمار تالاسمی چیست، گفت: من از چنین خبری اطلاع ندارم ولی به نظر می رسد که چنین خبری صحت نداشته باشد؛ چرا که عده‌ای سعی دارند در فضای مجازی و سایت ها، مردم و مسئولان را نگران کنند بنابراین دلیل چنین مشکلاتی نبود یا کمبود دارو نیست چون نه وزارت بهداشت و درمان این اجازه را می دهد که چنین مشکلی پیش بیاید و نه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس.

نظرتان درباره استفاده از داروهای خوراکی ایرانی برای درمان تالاسمی‌ها چیست؟

شهریاری ادامه داد: ممکن است در بین 100 بیمار مبتلا به تالاسمی که از این داروها استفاده می‌کنند تعدادی اعلام کنند که این داروها دارای عوارض هستند ولی اینکه بیماران را دچار مشکللات شدیدتری کند، چنین چیزی نیست و صحت ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: وزارت بهداشت برای درصد کمی از بیماران تالاسمی که ممکن است در اثر مصرف این داروها مشکل پیدا کنند در حال بررسی و برطرف کردن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967815

وب گردی

وب گردی