آلبوم بهار غم انگیز منتشر شد

آلبوم موسیقی سنتی بهار غم انگیز در آواز بیات ترک توسط موسسۀ فرهنگی هنری آوای چکاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مجموعۀ بهار غم انگیز با آهنگسازی و تنظیم علیرضا جواهری و آواز و شعر و ترانۀ علیرضا گلبانگ در آواز بیات ترک گردآوری و منتشر شد.

این مجموعه در قالب موسیقی سنتی و دستگاهی برای گروه ساز های ایرانی سنتور ، تار ، بمتار ، رباب ، بربط ، نی ، کمانچه ، قیچک ، تنبک دف و گروه همخوان تنظیم شده است. در اجرای این مجموعه هوشنگ فراهانی ، هیلا فیض پور ، مازیار شاهی ، وحید رستگاری ، محمد رسولی ، علیرضا دریایی و علیرضا جواهری به عنوان نوازنده همکاری داشته اند همچنین هادی محمدی ، سپیده محمد تقی زاده ، محمد رسولی ، علیرضا جواهری و علیرضا گلبانگ به عنوان گروه همخوان در این مجموعه ایفای نقش کرده اند. قطعات این مجموعه عبارتند از:

پیش درآمد بیات ترک تنظیم شده برای گروه ساز های ایرانی با تاثیر پذیری از شیوۀ نغمه پردازی استاد محمد رضا لطفی

تکنوازی سنتور در اواز بیات ترک

قطعۀ چند مضراب بهار اجرا شده توسط سنتور

چهارمضراب گروهی به همراه آواز ، شعر آواز از سروده های آقای علیرضا گلبانگ است.

تصنیف بهار غم انگیز تنظیم شده برای آواز و گروه ساز های ایرانی و گروه همخوان در آواز بیات ترک

صدابرداری و ترکیب و پالایش نهایی اصوات بر عهدۀ علیرضا جواهری بود و یدالله تناور به عنوان طراح و گرافیست با این مجموعه همکاری داشته است.

این مجموعه در سال های آغازین دهۀ 70 و براساس مثنوی بهار غم انگیز اثر استاد هوشنگ ابتهاج ساخته و پرداخته شده و اولین اجرای گروهی آن در اواسط همان دهه توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه هنر در چندین فرهنگسرای تهران اجرا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967829

وب گردی

وب گردی