غلامی: اعضای هیات علمی در فعالیت های فرهنگی شرکت کنند

وزیر علوم گفت: در حوزه اعضای هیات علمی در امور فرهنگی گزارش عملکرد زیادی نداریم و حضور معاونت فرهنگی را جدی نمی بینیم. بهتر است از اعضای هیات علمی در فعالیت های فرهنگی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران در حال برگزاری است. منصور غلامی وزیر علوم در این مراسم گفت: حوزه های فرهنگی سال های خوبی را سپری کرده، با معاونان فرهنگی و مجموعه فرهنگی وزارت علوم و تک تک افراد و نهادها مشارکت خوبی داشتیم که حاصل آن فضای آرام و با نشاط در دانشگاه ها بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته،کانون ها و تشکل های دانشجویی فعالیت های کامل و جامعی را داشتند. ما در حوزه اعضای هیات علمی معمولا یا گزارش عملکرد زیادی نداریم یا حضور معاونت فرهنگی را جدی نمی بینیم، خواهشمندم از اعضای هیات علمی در فعالیت فرهنگی استفاده کنید.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: اخیرا ما از هیات علمی جوان در حوزه فرهنگی استفاده می کنیم و دانشجویان را به آن ها می سپاریم. همچنین می توانیم تجربه استادان پیشکسوت را در اختیار این جوانان قرار دهیم. این ظرفیت ها بسیار مهم هستند و توصیه می کنم به آن ها توجه ویژه ای شود.
غلامی تصریح کرد: در حوزه کارمندان می توان از لحاظ ظرفیت حمایتی و کمک گرفتن به این مجموعه ها به فعالیت فرهنگی نگریست. همچنین کارکنان بدنه خدمت رسانی به دانشجویان هستند، می توان ظرافت هایی را در این فعالیت در نظر گرفت، در برخی موارد نیز می توان نظر سنجی هایی در نظر گرفت تا این ظرفیت ها را شناخت.

وی یاد آور شد: سازمان امور دانشجویان باید حضور نزدیک‌تری در کنار معاونان دانشجویی دانشگاه ها داشته باشد، این حضور به معنای آن است که مدیریت دانشگاه ها را از حوزه تدارک و بخش های رفاهی جدا کنیم و سازمان امور دانشجویان را در کنار معاونان قرار دهیم.

وزیر علوم متذکر شد: سازمان اموردانشجویان تلاش زیادی داشته که هر نوع برنامه های کلانی را پوشش دهد. امروزه شرایط به گونه ای است که ارتباطات به روز باید با این سازمان ایجاد شود. مجموعه مشاوره دانشجویی بخش مهمی است که خدمات آن ها تاثیرگذار است برخی به دلیل،عدم اطلاع و عدم هدایت به مشاوره دانشجویی دچار مشکلاتی می شدند. ورودی های جدید دانشگاه ها با خدمات جدید دانشجویی آشنا می شوند.

غلامی اظهار داشت: اعضای هیات علمی که ترم اول در دانشگاه ها حضور پیدا می کنند باید درباره همین نکاتی که روی آن بحث شد، حدود 10 دقیقه ابتدای کلاس اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث مهارت افزایی دانشجویان، باید با هدف ایجاد امید در دانشجویان برای آینده شغلی همه فعالیت کنند حوزه فرهنگی بستر ساز این فعالیت خواهد بود هر چند حوزه های دانشجویی و آموزشی نیز در زمینه،تولید محتوا فعالیت می کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 967876

وب گردی

وب گردی