دانشگاه، محل کسب سرمایه های فرهنگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: مهم ترین وظیفه دانشگاه تربیت انسانی آگاه است. دانشگاه قلب، مغز و ممد حیات جامعه است. دانشگاه محل کسب سرمایه فرهنگی، شامل تحصیلات، قابلیت های فرهنگی کلامی و غیره است. توانمندی دانشجویان در گرو سرمایه های فرهنگی تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مراسم معاونان آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور گفت: مهم ترین کار دانشگاه، تولید انسان دانشگاهی و فرهیخته است. در جلسه ای که پیش‌تر برگزار شد، شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم بحث شد، همچنین در زمینه احتمالاتی که معاونان فرهنگی باید در نظر داشته باشند نیز توافقاتی صورت گرفت.

او افزود: در شرایط جامعه کنونی ایران بحث هایی وجود دارد که در قالب سیاست های جدید ارائه می شود و سعی کنیم در عمل نیز به آن ها توجه کنیم. دانشگاه محل کسب سرمایه فرهنگی، تجسم یافته، فردی شده و نهادینه است. کسب مدرک تحصیلی بدون توانمندی موثر و مفید در اندیشیدن و حل مسئله پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مطلوبی نخواهد داشت.

غفاری تصریح کرد: زمانی که صحبت از حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها می شود باید به آمیزه های دانشگاه توجه کنیم. طبیعی است مهم ترین وظیفه دانشگاه تربیت انسانی آگاه است، دانشگاه قلب، مغز و ممد حیات جامعه است. دانشگاه محل کسب سرمایه فرهنگی، شامل تحصیلات، قابلیت های فرهنگی کلامی و غیره است. توانمندی دانشجویان در گرو سرمایه های فرهنگی تلقی می شود.

او بیان کرد: بخش عمده ای از فعالیت ها و اقدامات وزارت علوم، معطوف به برنامه های هنری بوده است، برای نخستین بار با همفکری و مشارکت جامعه هنری تئاتر کشور، نمایش خیابانی و هفته فیلم مستند اجتماعی با موضوع آسیب های اجتماعی در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شده است.بر اساس گزارش های دریافتی از معاونت فرهنگی . اجتماعی دانشگاه ها، این برنامه با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شده و توانسته است درفضای دانشگاهی تحرک و پویایی را ایجاد کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در زمینه ایجاد فضای میدانی برای بحث و گفت و گوی علمی پیرامون آسیب های اجتماعی گفت: مجموعه ای از برنامه ها مانند کرسی های آزاد اندیشی، کارگاه های آموزشی و دوره های آموزشی برای گشودن فضا و فرصتی در عرصه عمومی دانشگاه جهت تبدل نظز و گفت و گوهای علمی پیرامون مسائل علمی مشئر بوده است.

او اضافه کرد: کرسی های آزاد اندیشی، فرصتی مناسب برای دانشجویان و دانشگاهیان است تا در یک فضای علمی و به دور از هیجان، پیرامون مسائل عمومی جامعه گفت و گو کنند. این کرسی ها امکانی برای رشد عقلانیت ارتباطی و گفتگوی انتقادی و سازنده است. از طریق این کرسی ها می توان آستانه تحمل مداری دانشجویان را بالا برد و در محیط دانشگاهی فضای پرامید و با نشاط ایجاد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 967881

وب گردی

وب گردی