وزیر علوم: کیفی سازی دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم قرار دارد

وزیر علوم گفت: امسال به دنبال کیفی‌تر شدن خدمات هستیم و کیفی سازی یکی از مواردی است که در دستور کار وزارت علوم قرار دارد. هم چنین تا کنون تعداد زیادی از دروس رشته‌های مختلف بازنگری شده است که به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزیر علوم در جمع خبرنگاران در مراسم نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور درباره برنامه‌های آغاز سال تحصیلی گفت: برنامه‌ها به صورت معمول و براساس برنامه‌های سال تحصیلی گذشته برنامه ریزی شده است. همچنین برنامه‌های آموزشی جدیدی تدوین شده و دانشگاه‌ها نیز آماده استقبال از دانشجویان جدید هستند.

وی ادامه داد: امسال به دنبال کیفی‌تر شدن خدمات هستیم و کیفی سازی یکی از مواردی است که در دستور کار وزارت علوم قرار دارد. هم چنین تاکنون تعداد زیادی از دروس رشته‌های مختلف بازنگری شده است که به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وزیر علوم افزود: استادان دانشگاه‌ها با شناخت و توانایی علمی خود باید به تکمیل این بازنگری‌ها کمک کنند، البته همیشه به این صورت بوده است؛ یعنی استادان در دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های بزرگ، در کنار سرفصل‌ها، مطالب ضروری را تشخیص می‌دهند که لازم است دانشجویان در آن زمینه اطلاع پیدا کنند، ابن مطالب توسط استادان به دانشجویان ارائه خواهد شد.

وی در زمینه ارز دانشجویی اظهار داشت: برای 6 ماه اول سال تحصیلی، با بانک مرکزی به توافق رسیده ایم. براساس قانون، ارز دانشجویی در اختیار سازمان امور دانشجویان قرار خواهد گرفت و به دانشجویان پرداخت خواهد شد.لازم به ذکر است برای 6 ماه دوم سال تحصیلی، درخواست‌ مان را به بانک مرکزی ارجاع داده‌ ایم و در حال پیگیری آن هستیم و منتظریم تا بانک مرکزی در این زمینه پاسخ دهد.

غلامی بیان کرد: هنوز بانک مرکزی نرخ ارز رسمی که قرار است در اختیار دانشجو قرار گیرد، را اعلام نکرده است و ما منتظریم تا قیمت تمام شده ارز برای دانشجویان اعلام شود. در چنین شرایطی ما ناچاریم مصوبات بانک مرکزی را در این خصوص اجرا کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه دانشجویان خارجی که به دلیل افزایش قیمت ارز ناچار به انصراف هستند، گفت: من این موضوع را امروز شنیدم اما در جلسه‌‌ای که با وزیر علوم یکی از کشورهای همسایه داشتیم، مذاکراتی در این زمینه انجام شد و امیدواریم راه‌ حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967890

وب گردی

وب گردی