محرومیت دستیاران رشته آسیب شناسی از شرکت در آزمون ارتقا رفع شد

در جلسه کمیسیون موارد خاص حسب درخواست معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دستور وزیر بهداشت مصوبه قبلی این کمیسیون در خصوص دستیاران آسیب شناسی که از آزمون ارتقا محروم شده بودند لغو شد و امکان شرکت همزمان این دستیاران در آزمون ارتقاء و گواهینامه فراهم گردیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی مکاتبه ای از وزیر بهداشت درخواست رفع محرومیت دستیاران رشته آسیب شناسی برای شرکت در آزمون دستیاری را نمود. در این نامه آمده است: در سال گذشته به واسطه سیاستهای نوین نظام سلامت در خصوص خدمات آزمایشگاهی و ضرورت بازتعریف نقش متخصصان پاتولوژی و متخصصان علوم آزمایشگاهی در نظام جامع خدمات آزمایشگاهی، اعتراضاتی در برخی دانشگاههای علوم پزشکی بروز نمود. به دنبال این اعتراضات و مشکلاتی که برای دستیاران رشته پاتولوژی در چند دانشگاه پیش آمد، تعدادی از دستیاران این رشته از شرکت در آزمون ارتقای سالیانه محروم گردیدند.

ولیکن با توجه به گذشت مدت زمان حدود یک سال از این وقایع، مراجعات متعددی به این حوزه از سوی پیش کسوتان رشته پاتولوژی، اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی و دستیاران این رشته صورت پذیرفت مبنی بر این که اعتراضات پیش آمده عموماً ناشی از تحریکات احساسی و بدون غرض بوده و جامعه پاتولوژی اعم از متخصصان، اساتید و دستیاران از این پس آماده هرگونه همکاری در تدوین و استقرار سیاستهای نظام سلامت در زمینه خدمات جامع آزمایشگاهی خواهند بود.

در سال جاری، تعدادی از دستیارانی که سال گذشته به واسطه شرکت در اعتراضات از شرکت در آزمون ارتقا محروم شده بودند، تقاضا دارند که اجازه آزمون ارتقای همزمان و آزمون گواهینامه برای ایشان صادر گردد.

با توجه به مراجعات مکرر پیشکسوتان پاتولوژی و همچنین ابراز پشیمانی این گروه از دستیاران و باتوجه به رویکرد مبتنی بر رأفت اسلامی حضرتعالی، خواهشمند است در خصوص لغو محرومیت این دستیاران و اجازه شرکت در آزمونهای ارتقا و گواهینامه، عنایات و دستورات لازم را مبذول فرمایید.

ویز بهداشت در هامش این نامه مرقوم نمود: ضمن ابراز تاسف از مشکلاتی که سال گذشته عده ای با اغراض مشخصی برای کشور، جامعه پزشکی و این رشته ارزشمند بسیار مهم در طب عمومی و تخصصی و نیز برای تعدادی از دستیاران محترم رشته پاتولوژی بوجود آورده اند نظر به مطالب مورد اشاره جنابعالی ضروری است در اسرع وقت کمیسوین موارد خاص آموزشی تشکیل و نهایت مساعدت قانونی را نسبت به نامبردگان مبذول دارد.

بر این اساس کمیسیون موارد خاص آموزشی در تاریخ 12 شهریور 97 برگزار و مصوبه این کمیسیون بدین شرح به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ گردید: در تاریخ 12/6/97 جلسه کمیسیون موارد خاص تشکیل و حسب درخواست معاون محترم آموزشی و دستور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوبه قبلی کمیسیون موارد خاص در خصوص دستیاران آسیب شناسی لغو و با لحاظ سوابق آموزشی سال قبل مقرر گردید با احتساب شرکت همزمان در آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاران آسیب شناسی که با رعایت سایر مقررات تا پایان سال جاری دوره تحصیلی آنها خاتمه می یابد، موافقت گردد.

کد خبر: 967904

وب گردی

وب گردی