عارف: تعامل شورای عالی اصلاح طلبان باید با دولت بیشتر باشد

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:باید بین شورای عالی اصلاح طلبان تعامل و همکاری هرچه بیشتر با دولت، فراکسیون امید ،شورای اسلامی شهر بویژه در کلان شهرها صورت بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دور سوم شامگاه روز گذشته با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با قدردانی از اعضاء به جهت پذیرش عضویت در شورای عالی از رئیس دولت اصلاحات به خاطر حمایت‌ها تشکر کرد و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دور دوم شورا، گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال ۹۶ کارگروهی برای ارزیابی عملکرد شورای عالی تشکیل و فرم های ارزیابی برای حدود ۶۰ نفر از نخبگان و منتقدین شورای عالی ارسال شد که اکثریت به تداوم فعالیت شورا تاکید داشتند البته در خصوص ساز و کار فعالیت و تعداد اعضای حقوقی و حقیقی نقطه نظراتی را مطرح کردند.

وی در ادامه به ماموریت های اصلی شورای عالی اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای اصلی شورای عالی باید انسجام بخشی و تقویت وحدت و همدلی در خانواده اصلاحات باشد.باید از هرگونه عملی که وحدت و همبستگی جریان اصلاحات را زیر سوال ببرد پرهیز کرد.

عارف بر ضرورت تعامل و همکاری و همفکری شورای عالی با سایر تشکل ها و گروه های سیاسی تاکید کرد و با اشاره به لزوم انسجام بخشی شورای استان‌ها، گفت:در جریان اصلاحات ضرورت یک نهاد بالادستی برای شورای عالی احساس می شود و پیشنهادهای مختلفی در این خصوص مطرح شده است که امیدوارم در آینده این مرجع بالادستی تشکیل شود.

وی تقویت احزاب و همگرایی بین تشکل‌های اصلاح طلب را ضروری برشمرد و اظهار کرد:باید بین شورای عالی اصلاح طلبان تعامل و همکاری هرچه بیشتر با دولت، فراکسیون امید ،شورای اسلامی شهر بویژه در کلان شهرها صورت بگیرد.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی جدی برای حضور در رویدادهای مهم سیاسی از جمله انتخابات از سوی شورای عالی اصلاح طلبان صورت بگیرد،گفت:پیگیری مطالبات مردم و ارزیابی چگونگی تحقق وعده‌های داده شده به مردم یکی از وظایف مهم شورای عالی اصلاح طلبان است و در دور جدید فعالیت شورا باید بیش از گذشته در نظارت بر عملکرد نهادهای برآمده از شورای عالی برای سنجش میزان تحقق وعده های داده شده جدی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967937

وب گردی

وب گردی