جوانمرد: «جام ورزشی مقاومت» برگزار می‌شود/ ورزش ایران، مدیون دانشگاه آزاد است

سرپرست اداره‌کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند در بخش فرهنگی، آتش به اختیار باشیم و هر کاری که می توانیم در بحث فرهنگ انجام دهیم.

دکتر کمال جوانمرد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد برگزاری مسابقات ورزشی سراسری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بعد از دو سال وقفه ای که در مسابقات قهرمانی کشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد، بر آن شدیم تا این مسابقات را مجددا برگزار کنیم. در مرداد ماه سال جاری بخشنامه های مربوطه را آماده و به تمام استان ها ارسال کردیم.

می‌خواهیم دانشگاه آزاد از دانشجویان خودش استفاده کند
وی ادامه داد: مسابقات در 9 رشته، در 9 استان ، در 16 رویداد، در دو بخش بانوان و آقایان و در دو گروه یک و 2 برگزار می شود. رقابت ها از ششم شهریور ماه آغاز شده و تا بیستم ادامه دارد. هدف ما این بود قبل از شروع مسابقات حرفه ای و لیگ برتر، رقابت های سراسری دانشگاه آزاد را برگزار کنیم تا دانشجویان قهرمان را از این رقابت ها انتخاب کنیم و دانشگاه آزاد در مسابقات لیگ برتر، بتواند از دانشجویان خودش استفاده کند.

در راستای تأکید مقام معظم رهبری حرکت کردیم
سرپرست اداره‌کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری «جام مقاومت» که دانشگاه آزاد، متولی برگزاری‌اش محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد، پسوند «اسلامی» را دارد و وظیفه فرهنگی را بر دوش می کشد، بنابراین بر ذمه ماست دیدگاه، رویکرد و رهیافت فرهنگی به ورزش داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند در بخش فرهنگی، آتش به اختیار باشیم و هر کاری که می توانیم در بحث فرهنگ انجام دهیم. به همین خاطر دانشگاه آزاد اسلامی بر آن شد برای حمایت از ورزشکاران و مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی، مسابقات جام مقاومت را برگزار کند.

جام مقاومت را روز غزه برگزار می‌کنیم
دکتر جوانمرد خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم جام مقاومت را 29 دی ماه که در تقویم رسمی کشور، روز غزه، نماد مقاومت نامگذاری شده، برگزار کنیم. این مسابقات با حضور دانشجویان دانشگاه های فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران برگزار می شود. در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مسابقات را توسعه بدهیم و کشورهای یمن، بحرین و افغانستان هم در این رقابت ها شرکت کنند. همان طور که گفتم تاکنون حضور 5 کشور را قطعی کرده ایم.

باید کار فرهنگی با بُرد جهانی انجام دهیم
وی افزود: قرار است 5 رشته فوتسال، بسکتبال، تیراندازی، کاراته و تکواندو در بخش آقایان و تیراندازی و تکواندو در بخش بانوان برگزار شود. ان شاءالله بتوانیم به خوبی جام مقاومت را برگزار کنیم. همچنین در حاشیه اولین دوره این مسابقات، برنامه های ویژه ای داریم چون معتقدیم باید کار فرهنگی با بُرد جهانی انجام دهیم. ورزشکارانی که با نمایندگان رژیم صهیونیستی مسابقه نمی دهند، آنها را تحریم می کنند و به رسمیت نمی شناسند، در تمام نقاط جهان شناسایی و برای تجلیل دعوت می کنیم. در ایران چنین کاری هر ساله در ماه مبارک رمضان در قالب همایش جوانمردان برگزار می شود ولی ما می خواهیم این بحث را جهانی کنیم. تمام ورزشکارانی که در جهان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند، با رژیم صهیونیستی رودررو نمی شوند و این رژیم را به رسمیت نمی شناسند، بر ذمه ماست از آنها تقدیر کنیم.

هر چه در توان داریم برای تجلیل از دانشجویان افتخارآفرین به کار می‌گیریم
سرپرست اداره‌کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اینکه 56 مدال از 62 مدال بازی های آسیایی 2018 اندونزی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد به دست آمده، گفت: کار بزرگی انجام شده و ملت ایران مرهون افتخارآفرینی این عزیزان هستند. بر گردن همه ماست آنچه در توان داریم برای تجلیل از این قهرمانان به کار بگیریم و به حق باید از آنها تقدیر کنیم. صحبت های مقدماتی را انجام داده ایم و قطعا مراسمی برای تجلیل از ورزشکاران دانشگاه آزاد برگزار خواهیم کرد.

دانشگاه آزاد، سطح علمی ورزش کشور را ارتقا داده است
جوانمرد در پایان تصریح کرد: خود را به خوبی در بازی های آسیایی نشان دادیم. دانشگاه آزاد توانسته سطح علمی ورزش کشور را ارتقا دهد. بخش عمده ای از موفقیت های ورزش ایران، انصافا مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است که توانسته ورزشکاران را جذب کند و بار علمی شان را بالا ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968004

وب گردی

وب گردی