بسته حمایتی صنایع کوچک تقدیم دولت شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که بسته حمایتی از صنایع کوچک در زمینه تامین مالی، ارز، مقررات و فضای کسب و کار به دولت ارائه شده است که در جلسات آینده دولت بررسی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق نجفی روز چهارشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز افزود: با تصویب این بسته حمایتی برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع کوچک در زمینه تامین اجتماعی، ارزش افزوده، تامین مالی و تبصره 18 برطرف می شود.
او با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حمایت از صنایع همکاری خوبی دارد، اظهار داشت: تفاهم نامه ای با قوه قضائیه به امضا رسیده که بر اساس آن هر واحد تولیدی که به دلیل مشکلات قضایی و حقوقی تعطیل یا در حال تعطیل است ، موضوع به وزارت صنعت اعلام تا رفع مشکل شود.
نجفی ادامه داد: همچنین در یک ماه گذشته بانک ها تعهد کرده اند که هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی تعطیل نشود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 60 هزار واحد تولیدی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: این صنایع که بیشتر به صورت گمنام فعالیت می کنند 48 درصد اشتغال کشور و 17 درصد ارزش افزوده را دارند.
او بیان کرد: با ممنوعیت واردات برخی کالاها، امروز شاهد حیات دوباره صنایع در کشور هستیم.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ادامه داد: قابل قبول نیست وقتی یک سرمایه گذار و تولید کننده در سطح استان مجوز دریافت کرده است، دچار مشکل شود .
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی یادآور شد که تاکید رهبرمعظم انقلاب رئیس جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت این است که همه با یک روحیه جهادی پای کار بیایند تا مشکلات کشور برطرف شود.
او گفت: نباید در گمرگ کشور ماشین آلات خریداری شده یک واحد تولیدی صنعتی ، معطل بماند و برای بخش تولید و اشتغال ، مشکل ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار داشت: امروز اگر جوانان ما بیکار هستند به این دلیل است که نتوانسته ایم نقش آفرینی خوبی داشته باشیم .
او ادامه داد: مشکلات بخش تولید نیز به این دلیل است که نتوانسته ایم فضای کسب و کار را رونق بخشیم.
نجفی افزود: طی 40 سال گذشته کشور بحران های زیادی را پشت سرگذاشته و به طور قطع این شرایط سخت موجب یک تحول بزرگ در فضای کسب و کار کشور می شود.
او ادامه داد: برای رسیدن به توسعه کشور، آنهایی که همراه نیستند و خود را با بزرگواری این مردم تطبیق نمی دهند باید از صحنه حذف شوند.
نجفی گفت: ما باید قدردان سرمایه گذاران باشیم و آنان که عشق به این مملکت دارند باید وارد کار شده و کسانی که چوب لای چرخ تولید می گذارند را حذف می کنیم.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بیان داشت: مشکلات واحدهای تولیدی کشور را به صورت کامل بررسی و برطرف خواهیم کرد.
طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان کرج با حضور معاون وزیر صنعت در زمینی به مساحت 50 هکتار کلید خورد.
اکنون 114 واحد صنعتی با اشتغالزایی 6 هزار نفر درشهرک بهارستان کرج فعالیت دارند که تعداد آنها از 200 واحد فراتر می رود و 5 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 968046

وب گردی

وب گردی