بررسی انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت‌های دندانی

محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، رابطه قطر fixture ایمپلنت دندانی و افزایش دما که ممکن است به دمای «مرگ استخوان» و شکست خوردن ایمپلنت‌های دندانی منجر شود را بررسی کرد.

میردهقان خاطرنشان کرد: این پژوهش که روی سیستم ایمپلنتی BioHorizons صورت گرفته است، در سطح بین‌المللی برای اولین بار است که انجام می‌شود. در این پژوهش از روش‌های آزمایشگاهی، اعتبارسنجی و شبیه‌سازی به کمک نرم‌افزار Abaqus برای حصول نتیجه استفاده شده است.

این محقق واحد علوم و تحقیقات درباره نتایج این تحقیق، اظهار داشت: در نتیجه تحقیق مشخص شد برای fixture های قطر ۳ میلیمتر، هنگام نصب fixture دما به قدری افزایش پیدا نمی‌کند که موجب مرگ استخوان شود و همچنین در fixture های با قطر بالای ۳ میلیمتر، نگرانی برای افزایش دما وجود ندارد.

وی که این تحقیق را با همکاری مشترک اساتید دانشگاه شهید بهشتی سامان داده است، گفت: در آینده در صدد تحقیق در مورد رابطه سرعت چرخاندن fixture با شکست ایمپلنت دندانی هستیم تا بتوان در زمینه کاهش شکست در کاشت ایمپلنت به دستاورد مطلوبی دست پیدا کرد.

این تحقیق در قالب پایان‌نامه با موضوع «انتقال حرارت حین نشاندن fixture ایمپلنت‌های دندانی» توسط مهرناز میردهقان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر سیامک خرمی‌مهر و جمعی از اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 968050

وب گردی

وب گردی