نیارمندان را دریابیم/ امروز؛  روز جهانی خیریه است

مشاور موسسات خیریه کشور گفت: امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز 5 سپتامبر را "روز جهانی خیریه" تعیین کرد و همه می ‏دانیم که فقر موضوعی همگانی است که عموم کشور های جهان به نوعی با آن مواجه هستند.

نبی الله عشقی ثانی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیور گفت: تعیین این روز به معنی تبدیل کار خیر به موسسات خیریه است و به معنی ارتقاء اعمال فرد گرایانه به کار جمعی و گروهی و در نهایت به معنی از خود جدا شدن و به دیگران پیوستن است.

وی با اشاره به اینکه یک ها همیشه یک هستند، بیائیم با هم یکی شویم است و دست تعامل و همکاری به یکدیگر دهیم و انسان دوستی را به عنوان بزرگ ترین ارزش ها پاس داریم و تبدیل به فرهنگ کنیم گفت: در کشور ما حدود 17000 موسسه خیریه فعالیت می کند و سه دستگاه، سازمان بهزیستی، وزارت کشور و نیروی انتظامی هریک با استناد به قانون یا مصوبه ای نسبت به صدور جواز و نظارت بر موسسات خیریه اقدام می کنند.

عشقی ثانی ادامه داد: از این دستگاه های متولی انتظار می رود برای بزرگداشت عمل خیر در موسسات خیریه که هدف نهائی آنان ریشه کن کردن فقر است اقداماتی در خور انجام دهند.خداوند بزرگ فرموده است "فستبقوا الخیرات" و خداوند به کسانی را که با هر عنوان و منصب (عضو موسسات خیریه، نیکوکار، کارمند و داوطلب و...) که به نیازمندان کمک می کنند و امید و نشاط را در جامعه تزریق کرده و چراغ موسسات خیریه را روشن نگه می دارند پاداش می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که وجود این همه موسسه خیریه برای چیست؟ گفت: اگر عشق و محبت و گذشت های افراد خیر و نیکوکار که در موسسات خیریه فعالیت می کنند نبود امروز با تعداد بیشتری از فقیران در کشور مواجه بودیم و به دلیل ایثار گری موسسات خیریه است که امروز با چنین مواردی مواجه نیستیم.

عشقی ثانی به بیت معروف حضرت سعدی اشاره کرد و افزود:"سعدی" بزرگ اندیشمند کشور می فرماید: بنی آدم اعضای یک پیکرند/که در آفرینش ز یک گوهرند.این بیان گوهر بار شاعر فرهیخته ما سال هاست که بر سر در سازمان ملل متحد الگوی جهانیان است. از ملتی که چنین فرهیختگانی داشته انتظار می رود پیوسته در صف اول نوع دوستی پیش قدم باشد و هیچ فرد نیازمندی در کشور وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: این روزها متاسفانه وضعیت نامناسب اقتصادی فشار بسیار زیادی را به مردم جامعه تحمیل کرده و بسیارند نیازمندانی که مشکل تامین نان شب دارند چه رسد به تامین هزینه های بهداشت و تحصیل خود و خانواده شان و دانش آموزان بسیاری در آغاز سال تحصیلی مشکل لباس و کتاب مدرسه دارندو باید همه ما به فکر آنها باشیم و کاری کنیم.

مشاور موسسات خیریه کشور و مدرس دانشگاه در پایان گفت: امروز روز جهانی خیریه نامگذاری شده و زمان بیداری و انفاق و نوع دوستی است و از هموطنان عزیز انتظار می رود در سفره غذای خود سهم فقرا را منظور کنند و به هر طریق که صلاح می دانند به نیازمندترین و آبرودارترین آنان که حتما در نزدیکی شما نیز هستند برسانند و اگر نگران تشخیص نیازمند واقعی و چگونگی رساندن کمک به نیازمندان واقعی هستند موسسات خیریه بهترین وسیله برای به انجام رساندن این مهم بوده و پیوسته همراه و یاور شما هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968076

وب گردی

وب گردی