لزوم تخصیص ارز برای داروهای ضروری

عضو هیأت مدیره انجمن‌ داروسازان تهران در ارتباط با راهکارهای بهبود وضعیت دارو گفت: ارز برای تهیه مواد اولیه و تعیین قیمت دارو به موقع اختصاص یابد و بودجه سازمان‌های بیمه‌گر افزایش پیدا کند تا داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، شهاب‌الدین جنیدی عضو هیأت مدیره انجمن‌ داروسازان تهران با توجه به اینکه کمبودهای دارویی در استان‌های مختلف متفاوت است، گفت: گزارش‌های مختلف از داروهای مختلف به دست ما می‌رسد که وزارت بهداشت باید به صورت کامل گزارش کمبودهای دارویی را ارائه دهد.

وی افزود: طی 5 سال اخیر تا پایان سال 96 بهترین دوران نظام دارویی را شاهد بوده ایم. حال با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه دارو با آن مواجه هستیم، می‌توانیم پیشنهاداتی را به مسئولین داشته باشیم؛نخستین مورد این است که ارز برای تهیه مواد اولیه و تعیین قیمت دارو به موقع اختصاص پیدا کند.

هیأت‌مدیره انجمن‌ داروسازان تهران گفت: ارز 4200 تومانی در صورتی که اختصاص یابد، تنها نصف قیمت دارو را تأمین می‌کند. دلیل این گرانی مربوط به مواد اولیه است و بقیه قیمت دارو به‌‌دلیل مواردی است که ارز به آنها تعلق نمی‌گیرد .

جنیدی گفت: تولید کننده در صورتی که وارد تولید شود با معضلاتی مواجه خواهد شد و دلیل این معضلات 50 درصد موادی است که تولیدکننده باید تهیه کند و انجام آن با ارز 4200 تومانی میسر نیست.

وی در پایان گفت: باید بودجه سازمان‌های بیمه‌گر افزایش پیدا کند و داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند؛ همچنین قیمت دارو نیز در حل مشکلات صنعت داروسازی افزایش داشته باشد که در این صورت آسیبی به مردم از لحاظ افزایش قیمت نخواهد رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 968090

وب گردی

وب گردی