کتاب جنجالی یک خبرنگار نامدار درباره رئیس خطرناک کاخ سفید

«باب‌ وودوارد» خبرنگار «واترگیت»، کتابی در مورد کاخ سفید در طول ۱۸ ماه ریاست‌جمهوری‌ دونالد ترامپ نوشته است. ترامپ که پیش از پایان کتاب حاضر به گفتگو با وودوارد نبوده حال با توییت‌های پی‌درپی به این کتاب حمله می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، این طور که «باب وودوارد»، خبرنگار نامدار آمریکایی در کتاب جدید خود توصیف می‌کند، کارمندان کاخ سفید هر لحظه ممکن است گرفتار یک حمله عصبی شوند. از قرار معلوم آنها تمام مدت تلاش می‌کنند تا رئیس‌جمهوری را کنترل کنند، زیرا عصبانیت و سوءظن بیمارگونه‌اش می‌تواند تا چند روز کار آنها را مختل کند.

این خبرنگار نامدار آمریکایی در کتاب خود با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» می‌نویسد: رئیس‌ کارکنان کاخ سفید در خفا رئیس‌جمهور را یک احمق می‌خواند و کارمندان کاخ سفید هرازگاهی اسناد حساس را از روی میز کار ترامپ کش می‌روند تا مانع رفتار هیجانی و عصبی او شوند.

جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید از قرار در توانایی‌های ذهنی دونالد ترامپ تردید جدی دارد و یک بار در جمعی گفته است: «ما در دیوانه‌خانه به سر می‌بریم.»

وزیر دفاع آمریکا جیم متیس هم به نوشته وودوارد، درک رئیس‌جمهور را در حد یک دانش‌آموز کلاس پنجم یا ششم می‌داند و یک‌بار که تلاش داشته برای دونالد ترامپ توضیح دهد چرا نیروهای ارتش آمریکا در شبه‌جزیره کره مستقر هستند، گفته است: «ما این کار را برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم انجام می‌دهیم.»

متیس از قرار به نزدیکان خود گفته است: «رئیس‌جمهور طوری عمل می‌کند که انگار بیش از یک دانش‌آموز کلاس پنجم یا ششم فهم و درک ندارد».

وودوارد همچنین نوشته است که گری کوهن، مدیر پیشین شورای اقتصاد ملی آمریکا از کارمندان کاخ سفید خواسته است برخی از اسناد را از روی میز ترامپ بردارند تا او آنها را امضا نکند. یکی از این اسناد از قرار درخواست از رئیس‌جمهور برای خروج از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی بوده است.

تکذیبیه‌های مکرر دونالد ترامپ

روزنامه واشنگتن‌پست سه‌شنبه ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر) جزئیاتی از کتاب جدید باب وودوارد، خبرنگار سابق خود را منتشر کرد. باب وودوارد که تلاش کرده تصویری از ۱۸ ماه نخست ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ارائه دهد، حال به دشمن نخست رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده است.

جلد کتاب جدید ووودوارد "وحشت: ترامپ در کاخ سفید"

او جزئیاتی در کتاب خود منتشر کرده که اکنون رئیس‌جمهور آمریکا به شدت آنها را انکار می‌کند. دونالد ترامپ در یکی از هشت پیام توییتری که ظرف ده ساعت در مورد کتاب وودوارد منتشر کرده، ادعای او درمورد اینکه "رئیس‌جمهور به جیمی متیس دستور داده رئیس جمهور سوریه را ترور کند اما ماتیس این دستور را عملی نکرده" تکذیب کرده است. او کتاب وودوارد را "داستانسرایی و حیله‌گری" خوانده است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید هم در جلسه مطبوعاتی روز سه‌شنبه در کاخ سفید کتاب تازه وودوارد را "مملو از داستان‌های ساختگی" خواند و گفت که این داستان‌ها را "کارمندان سابق کاخ سفید برای بدنام کردن رئیس‌جمهور سرهم کرده‌اند".

کتاب جنجالی باب وودوارد که پیش‌فروش آن از هفته‌ها پیش آغاز شده‌، پس از انجام ‌مصاحبه‌های فراوان و مراجعه به منابع مختلف نوشته شده است.

کارمندان سابق و کنونی کاخ سفید حدس می‌زنند که تقریبأ تمامی همکارانشان با این خبرنگار معروف همکاری کردهاند. وودوارد نام منابع اطلاعاتی خود را فاش نکرده است. او تنها یک فایل صوتی از مکالمه‌ بی‌نتیجه خود با دونالد ترامپ برای تعیین وقت مصاحبه در اختیار واشنگتن‌پست قرار داده است

وودوارد و همکار او کارل برن‌اشتاین ماه مه سال ۱۹۷۳

وودوارد و همکار او کارل برن‌اشتاین، دو خبرنگار واشنگتن‌پست بودند که با ماجرای واترگیت در دوران ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون یک رسوایی بزرگ را رقم زدند که منجر به کناره‌گیری نیکسون شد.

وودوارد کتاب‌هایی نیز در مورد روسای پیشین آمریکا، بیل ‌کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما نوشته است.

کد خبر: 968117

وب گردی

وب گردی